Letos je bilo kontroverzno že imenovanje kandidatov za laskavi naslov najboljše videoigre leta. Zlasti zaradi dveh iger. Elden Ring japonskega mojstra Hidetake Mijazakija je izšel že leta 2022, letos pa je na trg prišel obsežen dodatek (DLC) Shadow of The Erdtree. Prav ta je bil nominiran za igro leta, čeprav še noben DLC v preteklosti ni bil deležen te časti. Porajala so se tudi vprašanja, ali je dodatek sploh mogoče obravnavati kot samostojno igro, četudi je vsebina obsežna. Druga igra, ki je razburila, je bil akcijski Black Myth: Wukong, sicer prvenec kitajskega studia Game Science. V tem primeru so stvar zakuhali ameriški igričarski mediji, ki so iskali dlako v jajcu in se na koncu zedinili, da igra, ki temelji na kitajskem romanu iz leta 1592, ponuja premalo raznolikosti, medtem ko je glavnina likov v igri podgan, mačk, pajkov, miši in podobnih živali. Prav tako se je igri očitalo, da je bila večina ljudi, ki jo je igrala, iz Kitajske. Ko igro večinoma igrajo Američani, to nekako ni pomemben podatek.

V luči teh dveh iger je preostali seznam kandidatov za naziv igre leta kar malce poniknil iz javne zavesti, čeprav je bilo leto kar bogato. Nominiran je bil še drugi del prenovljene kultne japonske igre igranja vlog Final Fantasy VII: Rebirth, še en Altusov zelo estetski in zabaven simulator urejanja osebnega urnika, ki je zapakiran v fantazijsko igro igranja vlog Metaphor: ReFantazio, ob teh pa še kvartopirska igra Balatro neodvisnega ustvarjalca LokalThunk in izredno zabaven, domiseln in raznolik platformer za vso družino Astro Bot.

Astro Bot

Astro Bot

Strokovnjaki in igralci na ločenih bregovih

Slovenski pregovor pravi, da kjer se prepirata dva, tretji dobiček ima, in tako je več kot sto predstavnikov medijev in drugih industrijskih strokovnjakov izbralo najbolj varno izbiro ter naziv najboljše igre podelilo Astro Botu. Igra je vsekakor izvrstna, je pa treba dodati, da platformerji oziroma igre, pri katerih napreduješ oziroma rešuješ prostorske in okoljske uganke, zlasti s skakanjem in premikanjem po okolju, praviloma niso bile med dobitniki nagrade. Da je šlo za kompromisno rešitev, se zdi tudi na podlagi rezultatov glasovanja občinstva. Ljudski naziv igre leta je namreč prejel prav Wukong, a je glas ljudstva pri skupnem seštevku za glavno nagrado vreden vsega 10 odstotkov. Očitki o kuhinji, ki je Slovencem znana ob vsakoletnih nenavadnih manevrih strokovnih žirij pri izboru slovenske predstavnice za pesem Evrovizije, so bili seveda neizbežni.

Elden Ring: Shadow of the Erdtree

Elden Ring: Shadow of the Erdtree

Je pa podelitev nagrad za igre leta tudi priložnost, ko se lahko javnosti predstavijo nove prihajajoče igre. Najbolj gre izpostaviti The Witcher 4, kjer bomo stopili v čevlje odrasle Ciri (dejansko glavnega lika iz romanov Veščec), in še eno igro iz sveta Elden Ring, ki sliši na ime Elden Ring: Nightreign in bo domnevno bolj podobna Fortnitu kot preteklim igram studia Fromsoftware, a bo domnevno hkrati osredotočena na sodelovanje med igralci. Po večletnem molku se je pojavil tudi Fumito Ueda, ki je naredil kultne igre Ico, Shadow of the Colossus in The Last Guardian. Tokrat je predstavil le nekaj sekund animacije za napoved nove igre Projekt: Robot. Veliko več o igri ni znanega. 

Največja zabavna industrija

Videoigre so trenutno največja zabavna industrija na svetu. Letos je njena vrednost domnevno dosegla blizu 270 milijard evrov. To je veliko več, kot znaša vrednost filmske (78 milijard evrov) in glasbene industrije (29 milijard evrov) skupaj!

Priporočamo