Google je včeraj zaključil svojo zagovor v protimonopolnem primeru, ki se nanaša na njegovo oglaševalsko poslovanje. Ameriško ministrstvo za pravosodje namreč trdi, da podjetje oglaševalcem zaračunava pretirano visoke cene in založnikom posreduje le majhen delež prihodkov. Naj spomnimo, da je prejšnji teden omenjeno ministrstvo zahtevalo, naj Google proda svoj brskalnik chrome in prekine ekskluzivne dogovore z družbama Apple in Samsung. Možna je tudi prisilna prodaja Googlovega mobilnega operacijskega sistema android.
Poleg tega je ta mesec evropski protimonopolni urad začel pripravljati kazni zaradi Googlovega poslovanja z oglaševalskimi tehnologijami. Podjetje Yelp je vložilo tožbo proti Googlu zaradi lokalnega iskanja, britanski urad za konkurenčnost pa se pripravlja na preiskavo mobilnega ekosistema android.
Google ima približno 90-odstotni delež svetovnega trga spletnega iskanja in je leta 2023 s tem zaslužil 175 milijard dolarjev. Poročila medtem kažejo, da OpenAI (podjetje, ki stoji za chatgpt) razvija spletni brskalnik, ki bi lahko predstavljal največjo grožnjo za Google. Tega se pri Googlu zavedajo in bojijo. »Prevladujoči tehnološki igralec v običajni tekmi konkurenčnosti ne izgubi,« je za medije komentiral Joseph Teasdale iz analitske hiše Enders Analysis, »pač pa postanejo odveč, ko se pojavi nova tehnologija.«