Ena od tehnologij jutrišnjega dne, morda celo pojutrišnjega, ki jo poskušajo disruptivna podjetja v pogon spraviti že več let, je povsem avtonomna vožnja avtomobilov. Ponekod so v resnici že zelo uspešna. S ponudbo. S samo kvaliteto storitve se marsikdaj še vedno kaj zalomi. Na Kitajskem je lani avtonomni taksi podjetja Baidu trčil v pešca. Ameriški Waymo, ki ima dovoljenje za avtonomno vožnjo v Phoenixu, San Franciscu in Los Angelesu, pa je moral lani poleti odpoklicati celotno floto 672 avtonomnih taksijev, ko je v Phoenixu eden trčil v kandelaber. Leta 2021 so taksije istega podjetja zmedle luže na cesti, potniki pa so v preteklosti opozarjali tudi, da so taksiji nenadno zavirali v bližini ptičev.
Čeprav naj bi se Waymojevi taksiji zdaj bolj vestno izogibali neželenim trkom v kandelabre, so se pred kratkim pojavile nove težave. Decembra je Američan Mike Johns moral na letališče. Ker je navdušenec nad tehnologijo, je neučakano poklical Waymojev avtonomni taksi, potem pa so se pričele dogajati čudne stvari. Namesto, da bi ga zapeljal na letališče, se je taksi »odločil« neprekinjeno voziti v krogu po parkirišču. Jones je dogodek posnel, ob tem pa tudi pogovor z Waymojevo asistenco za pomoč potnikom.
In December, Mike Johns got stuck in a self-driving Waymo car in Arizona. ABC News just obtained this video of the ordeal in Scottsdale. pic.twitter.com/VHD3EFmeqI
— Channing Frampton (@Channing_TV) January 6, 2025
»Res mi je zelo žal, Michael. Trenutno se ukvarjamo s situacijo z vozilom. Ali kroži okoli parkirišča?,« je vprašala Waymojeva uslužbenka, na kar se je Johns razumljivo začudil: »Se je to že dogajalo? Kaj se dogaja? Občutek imam, da gledam film.«
S pomočjo uslužbenke je Johns naposled uspel avto spraviti na pravo pot in je na letališče prispel le s 5-minutno zamudo ter pravočasno za let. Waymo, ki je sicer v lasti Googlovega materinskega podjetja Alphabet, je medtem tudi posodobil floto z novo programsko opremo, ki naj bi odpravila težavo s kroženjem okoli parkirišč.
V ironičnem naključju usode je Mike Johns ustanovitelj in direktor podjetja za svetovanje v zvezi z umetno inteligenco. Po omenjenem incidentu je za ameriško televizijsko postajo CBS povedal, da je bil navdušen nad idejo, da se bo lahko v Phoenixu vozil z avtonomnim taksijem, a je po izkušnji postal bolj zadržan. Ob tem je bil kritičen tudi do tega, da v današnjem digitalnem svetu vse več podjetij ponuja na pol izdelane izdelke, stranki pa ob tem nihče ne stopi nasproti.