Priznamo, Bela snežinka nam gre že pošteno na živce. V osnovi povsem simpatična pesem je v zadnjih letih doživela že nešteto predelav in izvedb, zapeli so jo raznorazni božični in kdo ve kakšni še zborčki, poleg tega nas v božično-novoletnem času, ki se po novem začenja vsako leto bolj zgodaj in zdaj sega že v sredino novembra, radijske postaje z njo tako zelo posiljujejo, da je imamo enostavno že preveč. A še bolj kot Bela snežinka nam gredo na živce bele snežinke, ki povzročajo kaos v prometu, kar verjetno velja kar za večino slovenskih voznikov, z izjemo srečnežev, ki se ne premaknejo kaj bistveno dlje od Obale. In letos so prišle že precej zgodaj ter marsikoga kljub pravočasnim opozorilom znova presenetile. Pa morda niti ne na način, da svojih avtomobilov ne bi imeli »obutih« v primerne pnevmatike. Zavedanje voznikov o njihovi pomembnosti se namreč po zatrjevanju odgovornih iz leta v leto izboljšuje. A če se priprava vozila in nenazadnje tudi voznikov s primernimi pnevmatikami začne, se z njimi niti slučajno še ne konča ...

Videti in biti viden

Ker zimske razmere v prvi vrsti povezujemo tudi s slabšo vidljivostjo, si je denimo ključno zagotoviti, da je ne bodo še poslabšale umazane steklene površine na našem avtomobilu. V ta namen jih moramo nujno dobro očistiti in skrbeti, da bodo takšne tudi ostale, tudi z notranje strani. »To namreč večkrat zanemarimo, posledično pa je difuzija svetlobe zelo moteča in onemogoča varno vožnjo. Ustrezno morajo biti očiščena tudi zunanja ogledala in svetila. Letno tekočino za stekla moramo zamenjati z zimsko, sami pa lahko preverimo tudi metlice brisalcev; vsako zaznano poslabšanje delovanja naj bo opomnik za menjavo,« je povedal vodja servisa na Avto-moto zvezi Slovenije (AMZS) Jurij Kočar in dodal, da je za zagotavljanje preglednosti iz vozila nujno tudi ustrezno delovanje ogrevalnega oziroma klimatskega sistema.

Ker je ob tem prav tako kot to, da dobro vidimo sami, pomembno tudi, da nas vidijo drugi, moramo poskrbeti za to, da so glavni žarometi in svetlobna oprema za osvetljevanje vozila tehnično ustrezni in da delujejo brezhibno. »Če opazite, da učinkovitost žarometov zmanjšujeta nakopičen sneg in brozga, ustavite in jih očistite; sodobni žarometi s svetili LED denimo generirajo manj toplote in tako tudi težje topijo sneg in led,« svetujejo pri Agenciji za varnost prometa (AVP).

Koristna tudi vreča peska

Poleg pnevmatik ter ustrezne vidljivosti in vidnosti je za brezhibnost vozila v zimskih razmerah pomembno še nekaj stvari, glede katerih je najbolje opraviti strokovni pregled. S tem denimo mislimo na ustreznost tekočine za hlajenje motorja, zdravje akumulatorja, zaradi katerega je ob nižjih temperaturah, ko ne omogoča zagona motorja, še vedno največ klicev na pomoč na AMZS, stanje podvozja ... Sami pa lahko medtem poskrbimo za nekaj koristne »dodatne opreme«. Tako so priporočljivi omelo oziroma metlica za sneg, strgalo za stekla, sredstvo za odmrzovanje stekel, baterijska svetilka, kakšen dodaten liter tekočine za čiščenje vetrobranskega stekla, ob napovedi obilnejšega sneženja pa je v avtu koristno imeti (zložljivo) lopato in tudi majhna vreča peska, ki je zelo koristna pri speljevanju na poledeneli podlagi, lahko pride prav.

Toda tehnično brezhibno vozilo seveda ni edini pogoj za varno udejstvovanje v prometu v zimskih razmerah. Takrat moramo bili namreč še bolj kot sicer previdni in na vožnjo osredotočeni tudi vozniki. »Če je na vozišču sneg, prilagodimo varnostno razdaljo in hitrost, izogibamo se sunkovitim premikom in naglim spremembam hitrosti ter odločnim zaviranjem. Pri nižjih temperaturah lahko na mostovih in viaduktih ter drugih izpostavljenih legah pričakujemo poledico. Vozniki se moramo zavedati, da se v zimskih razmerah podaljša zavorna pot, da vozilo lahko začne zanašati, da je ob nastanku poglobljenih kolesnic zaradi snega oteženo spreminjanje smeri in da se pod brisalci nabira sneg, zaradi česar se poslabša vidljivost,« opozarjajo pri AVP. 

Priporočamo