Ste že slišali za onomastiko? Vam je morebiti bližje izraz imenoslovje? Gre za vedo, ki se ukvarja z imeni. Izbira imena ima namreč v prihodnosti poimenovanega zelo pomembno vlogo. In to ne samo pri ljudeh, temveč tudi pri stvareh, na primer avtomobilih. Zato ne preseneča neizmeren trud proizvajalcev, da bi s poimenovanjem zadeli v polno in bi se njihov izdelek kar najbolje prodajal. Zatekajo se k numerologiji, astrologiji in posebni vedi, ki preučuje okultne povezave med črkami in njihovo grafično podobo. Ob izbiranju imena upoštevajo izvor besede in njen pomen za množice, ki jim je avtomobil namenjen. Ime mora vzbuditi čustvo, ki ljudi napeljuje k želji po nakupu prav določenega modela. Je tiguan takšno ime, da vzburja čustva in kupca vodi naravnost v prodajni salon?
Če je soditi po prodajnih številkah, vsekakor. Lani je bil ta Volkswagnov športni terenec deveti najbolje prodajani štirikolesnik, saj je zapeljal v garažo 894 Slovencev, po izhodiščni ceni pa je bil med prvo deveterico tudi najdražji. A bilo bi noro, če bi zapisali, da je to le zaradi imena, ki je sicer skovanka izvirnega zapisa imen dveh živali, tigra in legvana. Kot smo namreč ugotovili po koncu intimnega druženja, pooseblja najboljše iz sveta tako zelo priljubljenih športnih terencev. Deloval je kot zlata ribica, ki izpolnjuje lastnikove želje, ne glede na to, kako zahtevne so. Ne verjamete? Moč se je na kolesa prenašala prek sedemstopenjskega samodejnega menjalnika (da bi imeli ročnega, si ne znamo predstavljati), pred katerim smo iz spoštovanja sneli klobuk, tako zelo hiter in natančen je, pa še z ušesoma za volanskim obročem mu lahko ukazujete. Vreden pohvale je tudi aktivni tempomat, ki od voznika zahteva le, da vrti volanski obroč, vse drugo (beri: zavira in pospešuje ob nastavljeni varnostni razdalji) počne sam. Omeniti pa moramo tudi prtljažna vrata, ki se odpirajo samodejno na elektriko. Kar prevedeno pomeni, da si lastnik ne bo umazal rok, pomoč pa bodo še posebno cenile naše drage dame, saj so zadnja vrata velika in posledično težka.
Tiguan je precej zajetnih dimenzij. Z metrom v rokah smo ga izmerili dvakrat in vselej ugotovili: v dolžino meri natančno 454 centimetrov. Ali povedano drugače: obhodili ga boste hitreje kot še tako majhen otok na Maldivih. Brez strahu, to se na zadnji klopi ne pozna, saj prostorska zadrega ni izraz, ki bi v slabo voljo spravljal (dva) potnika. Centimetri, odmerjeni za glavo in kolena dveh (odraslih) potnikov, so sopomenka udobja, za nameček pa je mogoče zadnjo klop vzdolžno pomikati ter tako po potrebi povečati ali zmanjšati prostor zadaj. Veseli, da je prtljažnik z osnovnimi 652 litri med prostornejšimi v razredu, dodana vrednost je tudi, da je klop, ko jo podremo, ravna, vanjo pa lahko spravimo 1650 litrskih plastenk vode. Več kot dovolj, da družinski oče niti pred daljšo potjo na dopust ne bo poznal zadrege, kam z vsemi kovčki, potovalkami in drugimi vrečami, ob tem pa se bo v notranjosti slišal Kekčev napev. Če je za potnike zelo dobro poskrbljeno, je za voznika kraljevsko. Domišljena je še tako majhna podrobnost.
Voznikov sedež je sopomenka udobja in športnosti, saj lepo objame hrbet. Prav za ta del telesa je vrhunsko poskrbljeno, saj so na voljo tri vrste masaže. Spomini na dopustovanje na Tajskem so takoj oživeli. Ergonomija kokpita je vrhunska, ogromen barvni zaslon na dotik je enostavno dostopen, alternativa za dostop do številnih menijev so tudi stikala na volanskem obroču. Najprej smo se razveselili, ko smo med sedežema opazili vrtljivi gumb, ki bi med vožnjo za dostop do menijev prišel še kako prav, saj omogoča intuitivno upravljanje. Žal pa prek njega lahko upravljamo le glasnost radia, vozne profile in ambientalno osvetlitev v številnih barvnih različicah. To ponoči potniško kabino naredi modernejšo in očem prijaznejšo. Samodejni menjalnik je drugačen, kot ga poznamo, saj je kot ročica nameščen za volanskim obročem, kar zahteva nekaj privajanja. Je pa v notranjosti veliko odlagalnih mest za drobnarije, en predal je tudi zaprt. Da je voznik resnično kralj, poskrbi oprema R-line. Navigacija vas varno vodi v pristan, vam sporoča morebitne zastoje in predlaga obvoze v prid krajše poti. Med motoviljenjem po mestnih ulicah pridejo še kako prav 360-stopinjske kamere in parkirni senzorji, del opreme je tudi pametni ključ, ki bi na faksu prejel najvišjo oceno, saj vrata samodejno odklepa in zaklepa za čisto desetko, kot je nekoč pela Urška Čepin. Za skoraj popoln paket poskrbi še dvolitrski dizelski motor z močjo 193 konjev (142 kW), ki po eni strani zagotavlja vrhunske zmogljivosti (največja hitrost je 220 kilometrov na uro, pospešek do stotice v 7,7 s), po drugi strani pa še vedno ugodno povprečno porabo (6,8 l). Štirikolesni pogon je češnja na torti.
A vse ni popolno. Zagotovo bi zunanja oblika lahko bila (še) drznejša, saj je konservativno všečna, vse prej kot takšna pa je cena 49.431 evrov. Za volkswagen oziroma ljudski avto bi pričakovali nekoliko nižjo. Če denar ni težava, ni niti razlogov proti.