Aleutski otoki. Naj vam pomagamo ­– gre za otočni lok v severnem Pacifiku, ki se razteza v dolžino približno 1900 kilometrov med Aljaškim polotokom v ameriški zvezni državi Aljaska in polotokom Kamčatka na ruskem daljnem vzhodu, večina pripada ZDA, manjši del pa Rusiji. Njihova posebnost je tudi, da izmed slabih 9000 prebivalcev staroselci uporabljajo svoj, aleutski jezik. Tega sicer govorijo tudi na nekaterih okoliških otokih, ki ne spadajo med Aleute, med njimi tudi na otoku Kodiak. Da, zdaj se že bližamo bistvu tega zapisa; verjetno ste namreč vsi že slišali za avtomobil z istim imenom, le da se zapiše malce drugače, škoda kodiaq. Ta je ime dobil po na omenjenem otoku živečem rjavem medvedu kodiaku, v čast velikemu športnemu terencu pa so tamkajšnje mesto, Kodiak town, leta 2016 za en dan celo preimenovali v Kodiaq. Pa čeprav ta, kodiaq namreč, v ZDA sploh ni naprodaj.

Škoda karoq / Foto: Matjaž Terzič

Škoda karoq / Foto: Matjaž Terzič

Kakor koli, aleutski jezik je služil tudi kot inspiracija za ime še enega Škodinega športnega terenca, karoqa. Gre namreč za kombinacijo besed »kaa'raq« in »ruq«, ki v aleutskem jeziku predstavljata avtomobil in puščico, ki jo najdemo tudi v Škodinem logotipu.
 
Pa naj bo dovolj o imenu, naj zgornji uvod služi le kot primer, kako daleč so razvojniki pripravljeni iti v iskanju zanimivega imena in njegovega ozadja. Seveda pa še takšna zgodba nič ne pomaga, če je ne podpre dober avto – in brez skrbi, karoq to vsekakor je. Kaj dober, odličen! Nemara se vanj sicer ne boste zaljubili na prvi pogled, saj je njegova zunanja podoba dokaj zadržana in ni tako zelo posebna, kot je bil denimo njegov predhodnik s še enim zanimivim imenom, yeti. A ko se boste z njim družili nekaj ur, ga boste skoraj zagotovo vzljubili. Karoq je namreč udoben, prostoren (tako na zadnji klopi kot v 521-litrskem prtljažniku) in praktičen avtomobil, ki se za nameček pelje zelo dobro, voznik pa za spoznavanje z njim ne potrebuje več kot nekaj minut. Prav tako si pohvale zaslužijo izbira materialov, veliko število stikal in gumbov, ki močno olajšajo upravljanje nastavitev, zadostno število koristnih odlagalnih prostorov ter nekateri dodatki, ki spadajo k opremi sportline, če kaj, bi sami zagotovo zamenjali le »piano« črno plastiko na površini med voznikovim in sovoznikovim sedežem, ki je pravi magnet za prah in prstne odtise. A razvojniki vseh znamk jo pač obožujejo, sami smo pripravljeni priznati le, da je privlačna le tistih nekaj trenutkov, ko je povsem čista.

Govorica številk

Motor in moč:
1,5-l bencinski, 110 kW (150 KM)

 

Menjalnik:
7-stopenjski samodejni

 

Pospešek in hitrost:
9 s do 100 km/h, 210 km/h

 

Poraba (tovarna/testni):
6,7/6,9 l bencina na 100 km

 

Dolžina in prtljažnik:
4,38 metra, 521 litrov

Cena: 35.034 €

 

Tudi pogonski sklop pri testnem primerku, ki sta ga sestavljala turbobencinski motor s 150 konji (110 kilovati) in 7-stopenjski samodejni menjalnik, svoje delo opravi popolno, tako z vidika odzivnosti in več kot zadostne moči kot z vidika varčnosti, saj se je kljub izostanku danes tako priljubljene elektrifikacije poraba bencina ustavila pod sedmimi litri. Upoštevajoč vse zapisano pa tale karoq svojo ceno povsem upraviči. 

Priporočamo