Pozivi posameznih vodilnih ljudi avtomobilske industrije, da bi bilo smiselno razmisliti o omejitvi predpisa, ki določa, povedano poenostavljeno, da bodo od leta 2035 v EU lahko naprodaj samo električni avtomobili. Visoke tarife na kitajske električne avtomobile, ki jih je uvedla EU. Možna izvolitev velikega zagovornika fosilnih goriv Donalda Trumpa za predsednika ZDA na bližajočih se volitvah. Vse to so dogodki, ob katerih posamezniki že kar na glas razlagajo, da z elektrifikacijo osebnih avtomobilov ne bo nič in bomo še dolgo ostali na motorjih z notranjim zgorevanjem. A pač ne bo tako. Elektrifikacije se ne da več zaustaviti in to s prav nobenega vidika niti ne bi bilo smiselno. Bo pa nemara res vse skupaj potekalo malenkost počasneje.
Ne nazadnje o tem priča tudi poteza Volva, pri katerem so še pred kratkim napovedovali, do bodo znamka izključno električnih vozil postali že leta 2030, prejšnji mesec pa so to napoved omilili do te mere, da zdaj pravijo, da bo od omenjenega leta 90 odstotkov njihovih novih avtomobilov bodisi električnih bodisi priključnih hibridov. Naj bo tako ali drugače, Volvo se je električnega prehoda lotil resno, eden najbolj izstopajočih znanilcev tega pa je tudi manjši športni terenec EX30. Temu se to, da je električen avto, vidi že na daleč, medtem ko bi v notranjosti vse skupaj najlažje opisali z dvema besedama: minimalizem in digitalizacija. Vse skupaj je namreč popolnoma prečiščeno stikal in gumbov, celo predal pred sovoznikom se odpira preko velikega zaslona na dotik, ki je hkrati tudi edini, saj bi za volanskim obročem in okoli njega zaman iskali kakšnega, ki bi kazal hitrost vožnje. Ne, tudi to je na centralnem zaslonu, pri »čiščenju« gumbov pa so šli celo tako daleč, da so jih odstranili še s ključa. Oziroma majcene škatlice, kakršne danes skrbijo za odklepanje vozil. Da, na daljavo se avtomobila s ključem ne da odkleniti, morate se mu približati.
Vse omenjeno in še nekaj malenkosti seveda zahteva nekaj privajanja, ko uvodno spoznavanje mine, pa je vse skupaj sicer lažje, a nas vseeno nihče ne bo prepričal, da se ne bi dalo česa še poenostaviti – in to s potezami, ki jih v avtomobilih poznamo že desetletja. No, vse skupaj toliko moteče, kot se zdi na začetku, naposled vendarle ni, pri čemer si EX30 z dvema električnima motorjema, ki sta poganjala vsa štiri kolesa testnega primerka, zasluži izključno zgolj pohvale za občutke med vožnjo. Je namreč izjemno dinamičen avtomobil, ki z mesta dobesedno skoči (pospešek do 100 km/h znaša 3,6 sekunde!), ob tem je vožnja z njim udobna in lahkotna, baterija, ki je premogla zmogljivost 69 kilovatnih ur, pa zagotovi več kot 400 kilometrov dosega.
Edina resnejša zamera je tako precej omejen prostor na zadnji klopi, kar ta avtomobil dejansko naredi uporabnega za enega ali dva potnika. Cena pa je pač takšna kot pri večini električnih vozil, s čimer se lahko vrnemo na začetek in dodamo enega ključnih zaviralcev boljše prodaje. A vendar tale Volvo ponuja toliko užitkov, kot le redko kateri drug podoben avto.