Ukvarjanje s športom je zdravo za telo in dušo. Če boste povprašali Slovence, kateri športi so jim najljubši za rekreacijo, bo večina navedla nogomet, košarko, kolesarjenje, tek, tenis in smučanje. Enega izmed naštetih enkrat na teden prakticiramo tudi sami. Seveda je (zdravih) rekreativnih športov še veliko več, tudi takih, ki ne navdušujejo množic. Potapljanje z jeklenko, na primer. Z razlogom: v Sloveniji zanj ni ustreznih razmer, saj podvodni svet ni ravno navdušujoč. To prevedeno pomeni, da je treba sesti na letalo, če se želiš potapljati v okolju, kjer je rib in koral vseh barv in velikosti v izobilju. Zato so naša najbolj priljubljena destinacija že 28 let Maldivi.
Akvarij. To je prva beseda, ki najbolje opiše potapljanje v Indijskem oceanu. Tišina pa druga, ki prav tako zaobjame pojem. Dejansko si pod vodo spočiješ možgane, ker ni fizično zahtevno, je primerno tudi za nekoliko starejše zemljane. A slogan Prisluhnimo tišini ne velja zgolj za potapljanje. Dejansko je sopomenka električnih avtomobilov. Kakšna pa je izkušnja vožnje v tišini, je odvisno predvsem od tega, kako dobro (ali slabo) so opravili delo razvojniki. Glede tišine. Tale električno gnana škoda, ki sliši na ime elroq, pri nizkih hitrostih ni tiha, saj so ji dodali zvok. Natančneje dva, ki so ju poimenovali športni in futuristični. Takšne so zakonske zahteve, s slišnostjo za pešce in kolesarje se namreč pomembno zmanjšuje možnost, da bi prišlo do trka. Besedi športen in futurističen se sicer zdita še kako na mestu, saj je zunanja oblika zmes športnosti in futurizma. Posledica? Koeficient zračnega upora je le 0,26. Na srečo razvojniki niso pretiravali, elroq pa ne deluje kot kakšna vesoljska ladja. Sicer pa je pomembnejša od videza vsebina in ta je resnično bogata. Kupec bo imel občutek, kot da je zašel v supermarket, toliko vsega je na izbiro.
Začnimo z najpomembnejšim pri električnem avtomobilu, baterijo. Ta ni zgolj ena, temveč so tri, in sicer s kapaciteto 55, 63 in 82 kWh. Močnejša ko je baterija, zmogljivejši motor ima. Ali prevedeno: motor lahko premore najmanj 170 konjev (125 kW) ali največ 286 konjev (210 kW). Hitri boste. Kaj hitri, zelo hitri, zato ni čudno, da je maksimalna hitrost elektronsko omejena na 180 kilometrov na uro (pri šibkejših različicah na 160 kilometrov na uro), v nasprotnem bi doseg lahko strmoglavil. Toda glede na to, da gre za športnega terenca, bo želja po adrenalinu v krvi prej izjema kot pravilo. Kot češnjo na torti omenjajo štirikolesni pogon, sicer je speljan na zadnji kolesi. Sveti gral električnega avta je njegov doseg in ta škoda ni nič drugačna. Če boste ob navedenih 370 kilometrih pri najmanjši bateriji zgolj zamahnili z roko in podatek pospremili s pripombo, češ, to pa res ni nič posebnega, boste ob 560-kilometrskem dosegu pri največji bateriji morali dvigniti palec in priznati, da je to dovolj tudi za večnega nergača. Seveda se doseg na papirju in tisti pri testnih vožnjah razlikujeta, po našem pritiskanju stopalke za plin pa je bil približno petino manjši. Z opombo, da nam je dinamična vožnja blizu. Pri najmočnejšem elroqu je največja moč polnjenja 175 kW, pri šibkejših pa 145 in 165 kW. Tako se baterija do 80 odstotkov napolni v manj kot pol ure. Pohvalno.
Da je bila Škodinim razvojnikom, ko so tuhtali, kakšno notranjost nameniti elroqu, blizu umetnost, je vidno takoj, ko zasedete položaj za volanskim obročem. Notranjost tako najbolj opiše beseda minimalizem. V oči takoj pade velik 13-palčni (33 cm) barvni zaslon na dotik, s katerim dostopamo do različnih medijev, hvalevredno je tudi, da so kot alternativo ohranili stikala na volanskem obroču, ki so varnejša opcija dostopanja. V skladu z minimalizmom zna marsikomu notranjost delovati dolgočasno, zato so slogi notranje opreme različni. Med materiali je lahko usnje. Uporabili so tudi material, ki je videti kot karbon, a ni karbon. Škoda, da ni vse skupaj še bolj drzno, na primer z vzorci a la Gianni Versace. Je pa zato elroq z dolžino 4,49 metra nezmotljivo škoda, kar najprej občutite, ko sedete na zadnjo klop, nato pa še, ko začnete kovčke, potovalke in drugo kramo spravljati v prtljažnik. Prostornost je namreč pisana z veliko začetnico. 470-litrski osnovni prtljažnik je največji v razredu, ob podrti zadnji klopi pa pogoltne vse do 1580 litrov. Za električni avto veliko. Veliko pa je tudi drugih bombončkov – zelo uporabna je glasovna asistentka Laura s povezavo chatGPT, ki žal še ne razume slovenščine, elroqa pa je mogoče parkirati tudi na daljavo.
Na slovenskem trgu se cene začnejo pri 34.742 evrih. Ali prevedeno, tik pod mejo, ki zagotavlja 7200-evrsko subvencijo eko sklada, ki ceno naredi prijaznejšo in predvsem dostopnejšo. Njegov brat karoq, ki stavi na bencinske in dizelske motorje, je namreč tri tisočake dražji. A odgovor na Shakespearjevo dilemo imeti ali ne imeti seveda ni odvisen zgolj od cene, temveč predvsem od možnosti polnjenja doma ali v službi. Brez tega še tako mikavna petmestna številka ni dovolj za nakup. Prvi elroqi bodo sicer na slovenske ceste zapeljali februarja prihodnje leto.