»Tesla povezuje kilometražo z garancijo in lizing pogodbami. S prikazovanjem višje kilometraže podjetje zvišuje prihodke od popravil, zmanjšuje obveznosti iz garancij in potrošnike prisiljuje k predčasnemu nakupu podaljšane garancije,« je zapisano v tožbi.

Eden izmed tožnikov, Nyree Hinton iz Kalifornije, je konec leta 2022 kupil dve leti star Tesla Model Y, ki je imel na digitalnem števcu skoraj 61.000 kilometrov. Kmalu je opazil, da števec kaže bistveno več, kot je bilo v resnici prevoženih kilometrov. Tako naj bi avtomobil prikazoval, da je prevozil 116 kilometrov, čeprav je bila dejanska razdalja do cilja le 32 kilometrov.

Zaradi napihnjene kilometraže je Hintonu prehitro potekla garancija, ki velja do 80.000 kilometrov, vse nadaljnje popravke pa je moral kriti sam, kar ga je stalo približno 8800 evrov.

Tožniki zahtevajo povračilo nastale škode in hkrati tudi kazensko odškodnino, saj menijo, da gre za sistematično prakso podjetja. Glede na dokumente, ki so jih predložili sodišču, bi lahko bilo prizadetih več kot milijon Teslinih vozil.

Podjetje Tesla se na obtožbe uradno še ni odzvalo. Če bo tožba uspešna, bi lahko predstavljala enega izmed največjih sodnih primerov proti podjetju do zdaj.

Priporočamo