Pomembnim novostim na slovenskem avtomobilskem trgu kar ni videti konca in tako sta samo v zadnjem tednu na naše ceste zapeljala štirikolesnika, ki sta že vrsto let med najbolj priljubljenimi tako v Evropi kot pri nas. Oba sta doživela prenovo aktualne generacije, eden druge in drugi tretje, za oba pa je značilno, da se je oblikovna osvežitev močno dotaknila prednjega dela avtomobila (maske, motornega pokrova, žarometov, odbijačev ...). Zaradi povsem novih obrazov je sprememba tako celo večja, kot je pri marsikaterem avtomobilu v primeru, ko ta dočaka povsem novo generacijo, ker so šli v korak s časom tudi na drugih področjih, pa to obema zagotavlja še nekaj mirnih in uspešnih prodajnih let. Kakor koli, prvi je manjši športni terenec renault captur (dolžinska mera 4,23 metra), drugi pa malce večji nissan qashqai (4,42 metra).

Captur je že nekaj časa najbolj zaželen športni terenec na slovenskem trgu, še preden je uradno začel prodajno pot, pa so jih prvih 13 v prenovljeni obliki do konca sezone dobili košarkarji Cedevite Olimpije. Poleg že omenjenih velikih sprememb zunanjosti je bila opaznih deležna tudi notranjost, v kateri zdaj na sredini armaturne plošče kraljuje večji zaslon na dotik diagonale 26 centimetrov, medtem ko so se povsem poslovili ločeni gumbi in stikala za klimatsko napravo ter naravno usnje. Na srečo so obdržali zelo uporabno funkcijo, ki pa še zdaleč ni samoumevna – premično zadnjo klop, s katero se lahko prtljažnik poveča vse do 616 litrov! Captur ob tem zdaj ponuja do kar 26 naprednih asistenčnih sistemov, pri pogonskih sklopih pa bodo na voljo klasični bencinar z močjo 91 konjev (67 kW), mehka hibrida s 140 ali 160 KM (103 ali 116 kW) in polni hibrid s sistemsko močjo 145 konjev (107 kW). Osnovna cena z vstopnim motorjem znaša 21.790 evrov.

Nissan qashqai / Foto: Nissan

Nissan qashqai  / Foto: Nissan

Mimogrede, capturjev so od leta 2013, ko se je začela njegova proizvodnja, prodali več kot dva milijona, še bistveno uspešnejši pa je po tej plati začetnik razreda kompaktnejših športnih terencev nissan qashqai. Ta je prodajno pot začel šest let prej, zgolj v Sunderlandu v Veliki Britaniji pa so jih v tem času izdelali več kot 4 milijone in še bistveno več drugod po svetu. Za prenovljeno tretjo generacijo glede zunanjosti velja podobno kot za capturja, v notranjosti potnike pričakajo kakovostnejši materiali, qashqai pa je ob tem prvo Nissanovo vozilo v Evropi z vgrajenimi Googlovimi storitvami v multimedijskem sistemu. Kar zadeva pogone, bodo še naprej veliko stavili na inovativni pogonski sklop e-power, pri katerem kolesa, v nasprotju s tradicionalnimi hibridi, vedno neposredno poganja izključno elektromotor, sistemska moč pa znaša 190 konjev (140 kW), medtem ko bosta na voljo tudi blaga hibrida, pri katerih osnovo predstavlja 1,3-litrski motor s 140 ali 159 KM (103 ali 116 kW). Osnovna cena znaša 28.600 evrov. 
Priporočamo