Nakup avtomobila je najpogosteje boj med razumom in čustvi. Da v večini primerov zmagajo čustva, čivkajo že vrabci na strehi. Povprečni Slovenec si praviloma pred nakupom postavi cenovno mejo, od katere je seveda odvisno, kakšen avto si lahko privošči, kako premijska, če sploh, bo znamka in posledično njen model. Pri čemer velja, da si lahko privoščimo več, če se namesto za nakup novega odločimo za nakup (malo) rabljenega štirikolesnika. Najvišji znesek, ki smo ga pripravljeni odšteti, v povprečju po ugotovitvah raziskave znaša 23 evrskih tisočakov.
Je to veliko ali malo? Odvisno tudi od tega, kako zahtevni ste pri izbiri avtomobila, je pa res, da je ponudba vozil, katerih cena se vrti okoli navedene meje, tudi novih, precej bogata, sam po sebi se kot smiselna izbira ponuja en štirikolesnik – octavia. Škoda octavia. Prav njena začetna cena, ki je blizu zastavljeni meji, je eden od razlogov, da je bila octavia v lanskem letu najbolje prodajani avto v Sloveniji (zapeljala je v garažo 1694 kupcev), letos pa v hrbet gleda le Renaultovemu cliu. Gre namreč za model, ki ponuja dobro razmerje med odštetim in dobljenim, zato je tudi pogosta izbira vseh tistih, ki iščejo družinski avtomobil. Dolžinska mera 4,7 metra namreč obljublja zgledno prostornost tudi na zadnji klopi, 600-litrska prtljažna luknja pa je v kombinaciji z vrati, ki se s pomočjo elektrike dvignejo visoko navzgor v prid uporabnosti, razlog, da družinski oče ne bo poznal zadrege, kam pred daljšo potjo z vsemi kovčki, vrečkami in drugo kramo. Če zadnjo klop podremo, prostornina prtljažnika naraste na ogromnih 1555 litrov. Žal dno ni povsem ravno, saj nastane majhna stopnička.
Testna octavia je bila limuzinska, pod prednjim pokrovom pa se je skrival 1,5-litrski bencinski štirivaljnik z močjo 150 konjev. Ti imajo mazohistično nrav in komaj čakajo, da jih poženemo v dir, povprečnega voznika pa bodo več kot navdušili, saj jim moči ne zmanjka. Manever prehitevanja je tako mačji kašelj, veliko o zmogljivostih pa pričata tudi podatka o največji hitrosti, ki znaša 229 kilometrov na uro, in pospešku do stotice v le 8,5 sekunde. In kar je najbolje: tudi če boste stopalko za plin pogosto pritiskali do konca, se to pri porabi bencina ne bo poznalo. Še več: zeleni bi vriskali od navdušenja, ko bi izvedeli, da je povprečna poraba zgolj 6,4 litra. Najverjetneje zato, ker mehki hibrid opravi svoje delo. Ali prevedeno: z eno posodo za gorivo je mogoče prevoziti okoli 700 kilometrov. Da jih ni mogoče (še) več, je kriva prav tako posoda za gorivo, ki pogoltne skromnih 45 litrov. Češnja na torti pogonskega sklopa je sedemstopenjski samodejni menjalnik, ki mu je mogoče ukazovati z ušesoma za volanskim obročem, v kombinaciji z aktivnim tempomatom – ta sam pospešuje, zavira in ohranja varnostno razdaljo – voznika močno razbremeni, vožnjo pa naredi udobnejšo in tudi varnejšo. Pri čemer je octavia tako ali tako zelo varen avto, saj je pred dvema letoma na testnih trčenjih EuroNCAP za varnost potnikov prejela maksimalnih pet zvezdic.
Seveda različica, ki smo jo vozili, ni bila osnovna, samodejni menjalnik in bogata oprema selection pa ceno dvigneta na 30 tisočakov. Med bombončke opreme sodijo ogrevani prednja sedeža in volanski obroč, prednji in zadnji parkirni senzorji v kombinaciji s kamero, že omenjeni aktivni tempomat ter pametni ključ. Slednji ima žal omejeno pamet, saj se je treba za zaklepanje in odklepanje dotakniti kljuke. Zgledujte se po Renaultu in njihovi pametni kartici, bi bil napotek Škodinim razvojnikom. Do menijev dostopamo prek velikega barvnega zaslona na dotik, veseli pa, da lahko radijskemu sprejemniku, navigaciji in potovalnemu računalniku ukazujemo tudi prek stikal na volanskem obroču, kar je smotrno v prid večje varnosti, da ne odvrnemo pogleda od cestišča, ko na zaslonu iščemo ustrezni meni. Tudi sicer je notranjost zasnovana v prid funkcionalnosti, saj sta uporabnikom na voljo dva zaprta predala in še kopica odlagalnih površin.
Vožnja je predvsem udobna, saj octavia ni zasnovana z namenom, da bomo z njo divjali po kakšni ovinkasti cesti, kljub temu pa je razvita dovolj športno, da med vožnjo ponuja veliko užitkov. Ob bencinski je na voljo tudi z dizelsko različico, ki je enako močna, zanjo pa je treba doplačati tisočaka in pol. Za vse tiste, ki potrebujete še več prostora, je na voljo karavan – ta octavio podraži za ugodnih 750 evrov. Imeti jo ali ne imeti, to je zdaj vprašanje? Slovenci odgovor nanj zelo dobro poznajo – veliki DA.