Soba z razgledom. Ljubezenska zgodba o dveh Angležinjah, ki si ob obisku Firenc zaželita hotelsko sobo z razgledom, a dobita njeno nasprotje, nato pa jima prijazna rojaka odstopita svojo sobo, ki do potankosti ustreza njunim željam, je bila leta 1985 nagrajena tudi s tremi oskarji. Na filmskem platnu smo si jo ogledali večkrat, nanjo pa smo se spomnili z razlogom: družili smo se namreč z velikim športnim terencem, nekoč enoprostorcem, ki po zaslugi ogromnih steklenih površin ponuja prav to, kar je zapisano v naslovu filma – sobo z razgledom. Le da ima ta še dodano vrednost: je namreč premična.
Iščete vozilo, s katerim na družinskih popotovanjih ne boste v zadregi, kam s prtljago, udobje vožnje bo tako za voznika kot sopotnike na visoki ravni, za nameček pa motorna konjenica dovoljuje tudi hitrejšo vožnjo, če si boste tega zaželeli? Če ste pokimali z glavo, potem je renault espace lahko pravšnji za vas. A takojšnje opozorilo: dobro ni poceni in zato se ne čudite, da boste morali imeti pred nakupom pripravljenih nekaj več kot 45.000 evrov. Koliko natančno, pa čisto ob koncu.
Zajeten je, in to z razlogom. Premore namreč sedem sedežev. Sedem palčkov iz pravljice bo seveda zadovoljnih, palčke pa omenjamo z razlogom: le palčki bodo namreč na šestem in sedmem sedežu sedeli kolikor toliko udobno, pri čemer pa bodo morali obvladati nekaj osnovnih gimnastičnih prvin, da se bodo do tja skobacali. Pa tudi prtljažni prostor je v primeru sedemsedežne postavitve s skromnimi 159 litri komaj vreden svojega imena. Zatorej, smiselno je, da se vas večino časa prevaža pet. Trije sedeži v drugi vrsti so posamični in tudi vzdolžno pomični, veliko nagrado pa dobite v obliki prtljažnega prostora, ki je pri renaultu 677 litrov. V vsakem primeru ogromno in dovolj, da družinski oče ne bo poznal zadrege niti, ko se bo z družino odpravil na dopust. Espace je sicer eno najbolj prepoznavnih imen avtomobilizma, saj je bil kar pet generacij med letoma 1984 in 2023 številka ena med enoprostorci. Dejansko je bil utelešenje tega razreda in nekakšen pionir. A kaj, ko gre trend v smeri športnih terencev, ker pa je kupec vedno kralj, so mu morali prisluhniti tudi Francozi. Ohranili so številne odlike, a vendarle to ni isti avto, nad katerim so se navduševale množice.
Naj bo dizel, je bil dolgo glas ljudstva, ko je beseda pri espaceu nanesla na pogon. Dizla ni več, odgovarjajo razvojniki, na izbiro je zgolj kot hibrid, se pravi kombinacija 1,2-litrskega bencinskega trivaljnika in električnega motorja. Na srečo gre za zadetek v polno. Sistemska moč je 200 konjev (147 kW), kar zlahka omogoča prehitevanja in visoko potovalno hitrost na avtocesti (maksimalna hitrost je sicer 174 km/h, pospešek do stotice pa 8,8 sekunde), pri čemer je udobje vožnje pisano z veliko začetnico. Ne zgolj zato, ker sta prednja sedeža sopomenka udobja, za nameček se sedi po želji visoko, temveč tudi zato, ker večino voznega bremena nase prevzameta 6-stopenjski samodejni menjalnik, ki mu lahko strežete tudi z ušesoma za volanom, in pa aktivni tempomat, ki sam pospešuje, zavira in ohranja varnostno razdaljo. Žal z eno majhno napako: snop radarja, ki levo in desno skenira okolico, je nekoliko preširok, zato se vam lahko primeri, da bo avto zaviral, pa čeprav pred vami ne bo vozila, kar zna biti moteče, saj morate znova pohoditi stopalko za plin, da ukažete tempomatu, naj pospeši in ne zavira. Še beseda o menjalniku: ročica je nameščena za volanskim obročem, kar je priročno, a po drugi strani zoprno, saj sta tam že dve ročici, zato dostikrat ukazujete napačni. Ker sodimo med voznike s težjo nogo – a to seveda ne pomeni, da kršimo predpise – smo bili zadovoljni, ker se je poraba bencina ustavila pri 6,2 litra, doseg z enim polnjenjem pa se je približal 900 kilometrom. Seveda je lahko poraba precej nižja, če se boste z espaceom vozili po mestu, a temu primarno ni namenjen.
Oprema iconic je najvišja, ki jo je mogoče naročiti, in je seveda sopomenka za udobje in varnost. Da Renaultova kartica namesto ključa deluje izjemno, smo poudarili že stokrat, a bomo zlahka še enkrat, saj samodejno zaklepa in odpira vrata, veseli smo bili tudi električne pomoči pri odpiranju in zapiranju sicer zajetnih prtljažnih vrat, tudi usnjeni sedeži, ki so podobno kot volanski obroč ogrevani, pridejo še kako prav. Prikaz najpomembnejših podatkov na vetrobransko steklo prav tako, pa čeprav zahteva doplačilo 750 evrov. Do vseh menijev sicer dostopamo prek velikega barvnega zaslona na dotik (z diagonalo 30,5 cm), ki je pokončen, priročna alternativa so stikala na volanskem obroču. Vse skupaj pa ne more biti poceni, beremo vaše misli. In ni poceni, prav tako pa se nam ni zdelo predrago, saj danes 46.600 evrov lahko odšteje že marsikateri Slovenec. Lani je bilo v zadnjih štirih mesecih takšnih 29, v letošnjih treh pa 26.