Po ženini strani je v družini mehanik, družinski prijatelj pa je tudi vulkanizer. A kot vemo, je kovačeva kobila vedno bosa. Tako tudi s prijavo na termin za menjavo pnevmatik prepogosto odlašam. Ker mi je hkrati nerodno prosjačiti za usluge in posebno obravnavo, gre pri menjavi včasih res za nohte. Se pa najdejo tudi slabši, taki, ki z menjavo odlašajo tako dolgo, da na koncu dobijo termin nekaj dni po predpisanem datumu za prehod na zimsko avtomobilsko obutev.
A niti to ni katastrofa. Zakon voznikom, ki se redko odpravijo na cesto, vozijo pa zlasti v urbanem okolju, pogleda skozi prste in omogoča uporabo letnih pnevmatik, če imajo s seboj ustrezne verige za pogonski par koles (oziroma za eno os pri štirikolesnem pogonu). Izjema je tudi vožnja na slovenski obali, kjer so letne pnevmatike z minimalno globino profila tri milimetre tudi po 15. novembru dovolj. A treba je poudariti, da je zakon eno, narava – in z njo varnost – pa drugo. Ne želite si, da vas z letnimi pnevmatikami presenetita sneg in poledica. Žal sem to izkušnjo že imel. Sicer ne kot voznik, ampak kot potnik, ko me je pred leti ob vrnitvi s hrvaške obale po prvomajskih praznikih v Sloveniji pričakal sneg. Na cestišču ga sprva ni bilo veliko, a že to je bilo dovolj, da je avto pri majhni hitrosti in minimalnem naklonu ceste večkrat nenadzorovano začel drseti. Bil sem šokiran, kako nemočen je voznik v takšnih okoliščinah. Težko verjameš, če tega ne doživiš. Brez nesreče je šlo do prvega kmečkega turizma, kjer je avto počakal do jutra in ponovno kopne ceste.
Pozornost gre nameniti tudi vrsti zimskih pnevmatik. Zlasti če potujete v tujino. V Sloveniji zakon zahteva pnevmatike z dodatno oznako M + S. Kratica označuje zimsko pnevmatiko. To oznako najdemo tudi na celoletnih pnevmatikah, v zadnjih letih priljubljenih zlasti med vozniki, ki nimajo težav, če se ob zahtevnejših zimskih razmerah odpovedo vožnji. Ker takšne pnevmatike niso ne tič ne miš, imajo pomanjkljivosti tudi poleti, a so za voznike, ki se vozijo zlasti v urbanem okolju, privlačnejše, saj se jim ni treba ukvarjati z menjavami pnevmatik in njihovim hranjenjem. Toda pozor – v nekaterih evropskih državah so že sprejeli strožje zakone, zato tam pnevmatike z oznako M + S pozimi niso več dovolj. Tudi v Nemčiji, kjer morajo imeti zimske pnevmatike na bočni strani vtisnjen še simbol triglave gore s snežinko. To je oznaka 3PMSF, ki priča, da se pnevmatika na snegu in ledu obnese bolje kot klasična pnevmatika M + S, ki je pozimi predpisana v Sloveniji. K sreči so naprodaj tudi celoletne pnevmatike z oznako 3PMSF. Tako bodo vozniki brez možnosti hranjenja še vedno imeli na voljo celoletne pnevmatike, tudi tedaj, ko se bo Slovenija pridružila vse daljšemu seznamu evropskih držav, ki zahtevajo zimske pnevmatike 3PMSF.