Vodik se že dolgo oglašuje kot alternativa motorju z notranjim zgorevanjem, potem ko države zaostrujejo podnebne cilje, a zaradi visokih stroškov in pomanjkanja infrastrukture ostaja nišna tehnologija.

Kot je ta teden objavil BMW, bodo s sodelovanjem s Toyoto zmanjšali stroške ter na ceste pripeljali naslednjo generacijo tehnologije gorivnih celic. Ob tem so poudarili, da bodo modeli ohranili prepoznavnost svojih blagovnih znamk.

Toyota je leta 2014 lansirala prvo množično vozilo na vodikove gorivne celice na svetu, a je prodaja stagnirala pri nekaj tisoč enotah na leto. BMW pa je svoj prvi avtomobil na vodikov pogon, ki je namenjen le strokovni javnosti, predstavil maja lani, medtem ko namerava prvi model za širšo javnost predstaviti leta 2028.

Za kupce privlačna cena

Podpredsednik sektorja vozil na vodik pri BMW Michael Rath je ob tem dejal, da bo model v množični proizvodnji imel »za kupce privlačno ceno«, podrobnosti pa ni želel razkriti.

Kot je poročala francoska tiskovna agencija AFP, obstaja kar nekaj ovir, da bi vozila na vodik postala bolj priljubljena. Ob koncu lanskega leta je bilo na primer na svetu le 921 polnilnih servisov za vozila na vodik. Največ jih je Kitajskem, okoli 200, kar je dvakrat toliko kot v Nemčiji, ki je vodilna na tem področju v Evropi.

Priporočamo