Karavane redko povezujemo s pašo za oči. So uporabni družinski avtomobili. To za i5 M60 touring ne velja. Pogledi so mu sledili na vsakem koraku. Sosed mi je z nasmehom priznal, da je tega moral fotografirati. Z avtom sem se slikal tudi sam. Ker mi to ni v navadi, to nekaj pove. Velik del privlačnosti testnega modela gre pripisati tudi matirani črni barvi. Zaradi nje sem ob prvem pogledu nanj lahko pomislil le na eno – batmobil! Imel sem prav.

Notranjost tega BMW je spredaj zelo udobna. Vključno s sedeži in z značilno bavarskim debelim in mehkim volanom za utrujene šape obrtnikov ali direktorjev, ki cele dneve tekmujejo, kdo močneje stisne dlan, in jim v avtomobilu radi privoščijo nekaj oddiha. Na armaturi prevladuje futuristično ukrivljeno steklo, ki prekriva voznikov zaslon in potovalni računalnik. Futurizem v avtomobilih pa je tudi koncept, ki skozi okno vrže nadvse človeško potrebo po taktilnosti. Namesto gumbov stvari delujejo na mrtvi dotik zaslona. Videti je hudo, vozniki pa imamo o tem ločeno mnenje. Točka, kjer se z izborom materialov in elegantnosti dizajna nekoliko zalomi, sta menjalnik in nadzorno kolesce na sredinski konzoli. Če od daleč še delujeta kot nekaj, kar bi lahko izdelali pri Swarovskem ali v Rogaški, sta na otip bolj podobna nakitu s Temuja. Ob izbranosti preostale notranje opreme kar malo razočarajoče.

BMW i5 M60 Touring

Prostora je v avtomobilu zelo veliko. To se ob dolžini dobrih pet metrov tudi spodobi. Prtljažnik z zmogljivostjo 570 litrov je dovolj velik. Foto: Aljaž Potočnik

Prostora je v avtomobilu sicer zelo veliko. To se ob dolžini dobrih pet metrov tudi spodobi. Od tega je slabe tri metre odmerjeno medosni razdalji. Potniki zadaj sedijo res razkošno. Lahko si tudi polnijo naprave prek vhodov ​ USB-C in uravnavajo klimo. Pogrešam pa kakšen žep na hrbtišču prednjih sedežev. Prtljažnik z zmogljivostjo 570 litrov je dovolj velik.

416 km je bil električni doseg testnega i5 M60 v karavanski različici, ki premore baterijo z zmogljivostjo 81,2 kWh.

Za ambient med vožnjo skrbi prilagodljiva osvetlitev armature. Ker so električni avtomobili za nekatere preveč tihi, pa so se pri BMW že pred časom povezali s skladateljem Hansom Zimmerjem (Nolanovi Batmani, Peščeni planet, Iztrebljevalec 2049, Medzvezdje, Izvor, Gladiator in še skoraj vsi preostali hiti). Ta je ustvaril zvočno kuliso, ki sicer ne ogluši voznika ali okolice, ti pa vseeno med neodgovornim pospeševanjem srce hitro pade v hlače. Različica M60 bi ta učinek sicer verjetno dosegla že brez zvoka pospeševanja vesoljskega plovila.

BMW i5 M60 Touring

Foto: Aljaž Potočnik

To sva z Matejem ugotovila med prvo vožnjo. Neznansko me je zanimalo, koliko potegne, pa mi je Matej pokazal. Sicer vse znotraj hitrostnih omejitev, a s 601 konjem moči (442 kW), elektromotorskim navorom 795 Nm, instantno odzivnostjo ter uradnim pospeškom do stotice v 3,9 sekunde tudi brez vzpona števca v nedovoljene višave nepripravljenemu potniku in vozniku vrže glavo nazaj. Manever mi je iz pljuč iztisnil ves zrak. Ne vem, zakaj se je slišalo kot smeh. Čeprav avtomobil z lahkoto trga ali pa pobarva spodnjice, je v rokah odgovornega voznika zelo kultiviran. Vozi se izredno lepo. S slabo podlago opravi kot za šalo. Večinoma imaš občutek, da kar lebdiš na zračni blazini. Vseeno imaš občutek stika s cesto. Ovinki mu ne pridejo do živega, če ga sploh ganejo. Ker je blizu cesti, pa je tudi razgled čudovit. Pričara nasmeh. Svetlobna leta pred športnimi terenci, ki kot »lifestyle« prodajajo proletarsko perspektivo voznikov dostavnikov. Paziti pa je treba, da te med vožnjo ne zanese ali pa po pomoti ne pritisneš preveč na stopalko za pospešek. Takrat avto pokaže svoj pravi obraz. Je pa lahko nekoliko okoren, ko zapelješ na tesno parkirišče nakupovalnih središč. Pet metrov ima ceno.

BMW i5 M60 Touring

Foto: Aljaž Potočnik

Avto tehta 2,4 tone in ima visoke zmogljivosti, a je presenetljivo prizanesljiv do baterije. Med testom je porabil okoli 19,5 kWh na 100 kilometrov. Pri bateriji z zmogljivostjo 81,2 kWh to znaša že zelo uporabnih 416 kilometrov. Med zimsko vožnjo po avtocesti zna doseg pasti na okoli 300 kilometrov, kar ni porazno. Zaradi obilne baterije zna nekaj časa trajati polnjenje. Ob običajni moči 11 kW bo prazna baterija polna v osmih urah in 45 minutah. Samo polnjenje v službi torej ne bo dovolj. Na hitri polnilnici z močjo 50 kW do 80 odstotkov baterijo napolnimo v 72 minutah, z močjo 150 kW pa že v 30 minutah. Največja moč polnjenja je sicer 205 kW. Ta odbije še dodatne tri minute.

Komu je BMW i5 M60 touring namenjen? Z vstopno ceno 104.000 evrov, ki se lahko še povzpne, je očitno, da ljudem z globokim žepom. Samo za barvo »frozen deep gray« je treba odšteti dodatne štiri tisočake. Ampak to niti ni bistvo. Kdo pri pravi pameti svojo družino vozi v batmobilu, ki zmore 230 km/h in do stotice potegne v 3,9 sekunde? Avto je povsem iracionalen in neodgovoren. To ni avto, ki ga potrebuješ. Verjetno niti ni avto, ki si ga zaslužiš. Ga pa hočeš.

bmw i5 m60

      

Priporočamo