Arosa, Ibiza, Cordoba, Leon, Toledo, Altea, Alhambra, Malaga, Marbella, Ronda ... Avtomobilska znamka Seat je imela skozi svojo bogato zgodovino celo vrsto avtomobilov, ki so svoja imena povzeli po španskih krajih, otokih, kompleksih ... A znamka Seat je tudi tista, ki se ji čas počasi izteka. Njeni lastniki v koncernu Volkswagen so namreč lani sprejeli odločitev, da jo bodo počasi ukinili, oziroma, povedano z lepšimi besedami, da jo bodo pripojili znamki Cupra na način, da bodo odslej vsi avtomobili, ki so nekoč pripadali Seatu in jih bodo obdržali v ponudbi, nosili osnovno ime Cupra. Torej ime znamke, ki je pred leti »izšla« iz Seata in je sprva predstavljala priponko za njegova najzmogljivejša, najbolj športna vozila. Kasneje je postala samostojna, zdaj pa bo torej svojo osnovno znamko »pohrustala«.
Kakor koli, v zadnjih letih so pri Cupri že predstavili nekaj avtomobilov, ki so bili edini samo tej znamki in torej podobnega avtomobila pod Seatovo značko nismo poznali. V prodaji sta že nekaj časa takšna denimo prvi električni avtomobil znamke born, pa prvi samostojni športni terenec formentor, zdaj pa so tudi v Sloveniji začeli prodajati prvi avtomobil, ki združuje dve stvari prej omenjenih. Ime mu je tavascan in je prvi Cuprin električni športni terenec, ob tem pa potrjuje še nekaj – da bodo očitno tudi Cuprini avtomobili veliko imen dobili po španskih zemljepisnih imenih. Če ga je že omenjeni formentor po rtu na otoku Mallorca, ga je namreč tavascan po manjši katalonski vasici z vsega 100 prebivalci.
Če vam ime vseeno zveni znano, to niti ni čudno, saj se je avtomobil s tem imenom kot izjemno atraktiven koncept prvič pojavil že na avtomobilskem salonu v Frankfurtu pred skoraj natanko petimi leti, jeseni 2019. In zdaj dobra novica v povezavi z njim – serijski tavascan mu je dejansko zelo podoben, kar se sicer v avtomobilski industriji ne dogaja tako pogosto. Oblikovno gre tako za enega atraktivnejših SUV-jev na trgu sploh, zato je jasno, da imajo pri Cupri zdaj močnega aduta tudi na področju električnih športnih terencev.
Tavascan sicer v dolžino meri 4,64 metra, s čimer je denimo od »običajno« gnanega formentorja daljši za dva decimetra, opremljen pa je s tehnologijo za dinamično uravnavanje podvozja, športnim vzmetenjem in progresivnim krmiljenjem, kar mu v duhu znamke zagotavlja poudarjeno športno vozno izkušnjo. Na voljo je z dvema stopnjama pogonske moči, in sicer z 286 konji (210 kW) in kar 340 KM (250 kW), pri čemer je močnejša izvedba opremljena z dvema motorjema in štirikolesnim pogonom. Bateriji sta v obeh primerih enaki, zagotavlja pa ta v prvem primeru zaradi nižje porabe energije malo daljši doseg – do 562 kilometrov, pri močnejšem pogonu pa do 520. Cene se začnejo pri 47.999 evrih za šibkejšo različico in pri 62.996 evrih za močnejšo.