Dvaindvajsetletna Quannah ChasingHorse je ameriška domorodka, po očetu je pripadnica plemena Oglala Lakota iz Južne Dakote in po materi ljudstva Hän Gwich'in z Aljaske, rojena v rezervatu Navajo v Arizoni, ter najnovejša zvezdnica modnega oblikovalca Ralpha Laurena. Še pred nekaj leti bi bilo takšno sodelovanje nemogoče. Ko je mlada manekenka videla nekaj oglasov in kreacij te modne hiše, za katere se ji je zdelo, da posnemajo motive staroselskih ljudstev, se je znašla v precepu. Že leta 2014 se je namreč Ralph Lauren opravičil za svoje pogoste močno kritizirane oglase s temo ameriških staroselcev, leta 2022 pa se je ponovno opravičil za dizajne, v katerih so uporabili vzorce mehiških staroselskih ljudstev. Ob tem je blagovna znamka obljubila, da bo podjetje vložilo več v kulturno ozaveščenost in začelo širiti svoje sodelovanje z avtohtonimi skupnostmi.
S statusom brezdomke
A Quannah ChasingHorse priznava, da se je morala na začetku svoje modne kariere vprašati, ali naj res sodeluje z Ralphom Laurenom ali naj njihovo povabilo odkloni. Domorodka z Aljaske je nazadnje le sprejela službo. Manekenka ima črne lase in na bradi geometrijske tetovaže, imenovane yidįįłtoo, ki so svete za njeno aljaško plemensko kulturo. Kot zanimivost naj omenimo, da ji je te na obraz ob obredu prehoda v odraslost tetovirala kar njena mama, znana aktivistka in občasna tekmovalka na dirkah s pasjimi vpregami Jody Potts-Joseph.
Quannah ChasingHorse, rojena v Arizoni, se je z materjo in brati že kot majhna deklica preselila v Mongolijo, kjer so se pridružili starim staršem po materini strani, ki so bili krščanski misijonarji. Med temi potovanji v glavno mesto Ulan Bator je gledala modne revije, ki so jih predvajali po javni televiziji. »Po ogledu teh sem na družinskih fotografijah pozirala, kot da sem supermodel,« se spominja. Ko je dopolnila šest let, se je družina s transsibirsko železnico odpravila do Evrope, kampirali so na italijanskih plažah, se nato z letalom vrnili domov v Arizono ter se za stalno preselili na Aljasko. »Postavili smo tabor ob reki in živeli od zemlje. To je bila najčarobnejša stvar. Toda zdaj, ko sem odrasla, se zavedam, da smo bili pravzaprav brezdomci, čeprav se je mama trudila, da kot otroci tega nismo dojeli tako.«
Mongolske modne revije
Leta 2020 pa je Quannah ChasingHorse med govorom na okoljskem protestu mladih na Aljaski opazila Shay Nielsen, direktorica za kasting pri kampanji modne hiše Calvin Klein. »Po energiji in samozavesti se resnično razlikuje od drugih,« je za BBC dejala direktorica. »Pri le 18 letih je že bila močna osebnost, ki je zagovarjala pravice svoje staroselske skupnosti.« Po uspehu pri Calvinu Kleinu so jo povabili na srečanje z manekenskimi agencijami v New Yorku. Edina težava je bila denar, saj si ni mogla privoščiti letalske karte. A je njena skupnost zbrala denar, da je takrat še najstnica lahko odpotovala na Manhattan. Med potjo se je modne obrti učila kar prek videoposnetkov na omrežju youtube. »Ogledala sem si zelo veliko modelov na modnih revijah Vogua ter se poskušala naučiti njihove hoje in ličenja. Počutila sem se, kot da bi znova gledala mongolske modne revije.«
Sčasoma je manekenka podpisala pogodbo z IMG Models, agencijo, ki je odkrila supermodele, kot sta Gigi Hadid in Lily Cole. Tako so jo povabili na srečanje z Inez van Lamsweerde in Vinoodhom Matadinom, fotografskim dvojcem, znanim po vrhunskih slikah Taylor Swift in Lady Gaga. »Stopila sem v sobo za kasting in vsi so samo strmeli. Mislila sem si: 'O moj bog, ali je vse skupaj napaka? Ali moj videz ni takšen, kot si ga želijo. A strah, da jih motita moja visoka postava in izrazit nos, je bil odveč,« se spominja.
Kot sta pojasnila fotografa, sta ob pogledu na najstnico takoj vedela, da sta našla zvezdo. »Njen obraz in silhueta sta popolna mešanica najlepše tradicionalne podobe ameriških staroselcev in sodobnega dekleta,« sta dejala za BBC. »Quannah predstavlja zgodovino in prihodnost.« Takoj so jo izbrali za obraz nove Chanelove kampanje, sledili pa so tudi nastopi na modni brvi za oblikovalca Prabala Gurunga ter oglaševalske kampanje za Net-a-Porter in Stello McCartney. Ob svojem manekenskem delu je razvila poseben odnos z Gabrielo Hearst, 48-letno urugvajsko oblikovalko in nedavno kreativno direktorico znamke Chloé, ki ustvarja z domorodnimi oblikovalskimi motivi in modeli.