Class Central, stran, namenjena iskanju spletnih tečajev, je na instagramu izvedla raziskavo, s katero je poskušala ugotoviti, kateri poklici so najbolj priljubljeni med generacijo Z, torej med mladino, rojeno med letoma 1997 in 2012. Analizirali so uporabo ključnikov (hashtagov), povezanih s kariero. Sodeč po vrstnem redu bi bili mladi očitno najraje manekeni in manekenke oziroma nasploh bi se gibali v svobodnih poklicih, kjer bi se dalo dolgo spati v dopoldne.
1. Manekenstvo (380 milijonov označb)
Sprehajanje po modnih brveh, poziranje fotografom za revije ali televizijske oglase, potovanja po svetu … Na vse to pomislimo ob tem poklicu. A v resnici je tudi to izjemno naporen poklic, za katerega nista dovolj le lep obraz in stas, pač pa mora oseba obvladati pravilno hojo, skrbeti za nego obraza in telesa, imeti dobro fizično kondicijo za naporne selitve s prizorišča na prizorišče … V anketi so bili sicer tradicionalni poklici bolj zadaj: zdravnik (24. mesto), inženir (30.) in odvetnik (32.).
2. Umetnik (345 milijonov označb)
»Ta raziskava je pokazala, da generacijo Z bolj privlačijo poklici v kreativni industriji, zlasti tisti, ki so postali močno prepleteni z družbenimi mediji,« je rezultate komentiral Dhawal Shah, izvršni direktor Class Central. Na prvi pogled je poklic umetnika res izjemno privlačen. Le kdo ne bi bil slaven filmski igralec, slikar, ilustrator, modni oblikovalec, glasbenik, pisatelj ali baletnik? Pravzaprav bi v to kategorijo lahko šteli še marsikateri poklic, ki na tej lestvici nastopa samostojno, denimo fotograf ali vizažist.
3. Fotograf (268 milijonov označb)
Zanimivo, da si še vedno veliko število mladih želi postati fotograf. »Želel bi si slikati znane ljudi, pa tudi dogodke, ki so v središču pozornosti. To je dinamičen poklic, nikoli dolgočasen in nikoli omejen zgolj na pisalno mizo osem ur na dan,« je na spletnem forumu nekdo ocenjeval službo fotografa. Ni sicer dodal, da so temu poklicu pametni telefoni naredili veliko škode. Kvaliteta posnetih fotografij je namreč na visoki ravni in marsikdo, namesto da bi najel fotografove storitve, iz žepa enostavno potegne svoj telefon.
4. Vizažist (149 milijonov označb)
Poklic, ki je v precejšnji meri povezan tudi z manekenstvom. Vizažistka ali vizažist skrbi za ustrezno ličenje obraza ali telesa, pripravlja različne maske. Lahko je samostojen podjetnik ali znotraj gledaliških, televizijskih ali filmskih hiš. Posel je dinamičen, saj sodeluje na raznih snemanjih televizijskih ali časopisnih oglasov, saj na vseh teh področjih potrebujejo osebo, ki bo akterjem znala pripraviti ustrezen make-up. Kot je zapisal nekdo na spletnem forumu: »Lepotna operacija ti ne pomaga, če nimaš dobrega vizažista.«
5. Vplivnež (127 milijonov označb)
Če se vrnemo k Dhawalu Shahu, izvršnemu direktorju Class Central, spletne strani, ki je izvedla raziskavo: »Osupljivo je videti, kako so družbeni mediji vplivali na zaželeno kariero mlajših generacij. Res bo zanimivo spremljati, ali bodo bolj tradicionalne poslovne vloge v prihodnosti še zanimive.« Za začetek bi bilo treba pogledati, kaj o tem meni kak vplivnež, to je oseba, ki na spletu modruje o vsem mogočem, objavlja videe, fotografije, nasvete in komentarje. Če je dober, dobi na svojo stran oglaševalce, ki mu prinašajo zaslužek.