Blagovna znamka Gostilna Slovenija je bila leta 2012 vzpostavljena z namenom prispevati k sodobni gastronomski razpoznavnosti Slovenije in pomagati ohranjati kulturno dediščino države. Do danes se z znakom ponaša že 41 tradicionalnih slovenskih gostiln, štirim gostilnam so znak podelili letos. Gre za projekt, za katerim stojita ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport ter Slovenska turistična organizacija (STO).

Domači in turisti željni domače ponudbe

»Na ministrstvu skupaj s Slovensko turistično organizacijo projekt blagovne znamke Gostilna Slovenija podpiramo že od samega začetka. Verjamemo v njegovo pomembno vlogo pri spodbujanju trajnostne in kakovostne gastronomije ter ohranjanju naše tradicije. Slovenija je dežela z bogatimi družinskimi tradicijami in vrhunsko kulinariko, ki si zasluži, da jo delimo s svetom,« je po predstavitvi novega znaka Gostilna Slovenija povedal minister Matjaž Han in dodal, da bodo na ministrstvu naredili vse, da bodo sopotnik tega projekta, ki ga moramo podpreti tudi zaradi prepoznavnosti Slovenije.

STO s sodelovanjem pri projektu Gostilna Slovenija zaokrožuje strateški okvir razvoja in promocije celovite gastronomske ponudbe Slovenije s poudarkom na gostinskih ponudnikih, ki gradijo na bogatih družinskih tradicijah in hkrati zagotavljajo vrhunsko kakovost. »S tesnim sodelovanjem pri nadgradnji znamke Gostilna Slovenija na STO spodbujamo ohranjanje avtentičnosti okusov in tradicije, obenem pa podpiramo trajnostno poslovanje in visoke standarde kakovosti. V vse bolj globalnem svetu so tako domačini kot turisti željni domače tradicionalne ponudbe, ki je lahko postrežena tudi na sodoben način,« je povedala Maja Pak Olaj, direktorica STO, in dodala, da Gostilna Slovenija odpira tudi nove priložnosti za razvoj lokalnih skupnosti in trajnostnega turizma.«

STO s sodelovanjem pri projektu Gostilna Slovenija zaokrožuje strateški okvir razvoja in promocije celovite gastronomske ponudbe Slovenije s poudarkom na gostinskih ponudnikih, ki gradijo na bogatih družinskih tradicijah in hkrati zagotavljajo vrhunsko kakovost.

Če smo se še nedavno ozirali na sosednje države in hrepeneli po tem, da bi tudi mi imeli Michelinove zvezdice, je bilo v Michelinov vodnik za leto 2024 uvrščenih kar 63 restavracij, kar kaže na stalni napredek v gastronomiji. »Imamo vodnik Gault & Millau in številna druga priznanja, Slovenija pa je danes visoko v vrhu na kulinaričnem zemljevidu sveta. Prav zato je še toliko pomembnejše, da ne pozabimo svojih korenin. Zato si želim, da bi ob vseh dosežkih in preboju na kulinaričnem področju, ki smo ga naredili v zadnjem obdobju, ohranili našo kulinarično identiteto. Prav z aktivnostmi pri prenovi blagovne znamke Gostilna Slovenija lahko ta cilj izpolnimo,« je poudaril Blaž Cvar, predsednik Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije.

Štiri gostilne prejele znak Gostilna Slovenija

Ob tej priložnosti so podelili znak štirim novim članom družine Gostilna Slovenija. Dobili so ga Gostilna Avsenik, Gostilna in hotel Kunst, Gostišče Tolc in Gostilna pri Žabarju. »Gostilna Slovenija pokriva vsa tista temeljna področja, ki so danes značilna za kulinarično ponudbo v svetu: gastronomsko dediščino, trajnostno, vzdržno in sonaravno ter prehrano štirih letnih časov. Mislim, da je to odlično izhodišče, na osnovi katerega bodo gostje še v večjem številu prihajali v naše gostilne,« je povedal Janez Bogataj, predsednik strokovne komisije blagovne znake Gostilna Slovenija. 

Priporočamo