Prvi večer so obiskovalci Center Rog napolnili do zadnjega kotička, videli smo devet navdihujočih modnih revij, ki so prikazale širok spekter stilov in kulturnih vplivov.
»Veseli smo, da smo dočakali to jubilejno, 10. leto Ljubljanskega tedna mode, ki je dokaz, da slovenska modna scena raste in postaja vse bolj prepoznavna v širši regiji. Ta edicija LJFW je s petimi dnevi modnih revij daleč najbolj zahtevna in na njej se predstavlja največ blagovnih znamk doslej. Kar nekaj oblikovalcev prihaja tudi iz tujine in sicer na račun izmenjav s podobnimi dogodki v soseščini. V prvem večeru so se predstavili beograjski oblikovalci, že v torek so na vrsti oblikovalci iz Budimpešte. Zavezo, ki smo jo organizatorji sprejeli na začetku te poti, smo vzeli zelo resno. Poskrbeti za povezovanje in prepoznavnost slovenskega modnega oblikovanja znotraj in tudi zunaj meja naše države«, je izpostavila Melinda Rebrek, izvršna producentka LJFW.
Med modeli vsako leto kdo preseneti in prvi dan je bila to Katarina Venturini. »Ko sem slišala, da je bila navdih za kolekcijo JKH Identity Helena Vurnik, vabila Julije Kaje Horvat nisem mogla zavrniti. Zaplesala sem dunajski valček kot poklon Heleni in oblikovalki. Sicer sem prvič na LJFW in moram pohvaliti vzdušje, res mi je bilo lepo in počutila sem se zelo sprejeto,« je po reviji dejala Katarina.
Zaključek prvega dne je popestril nastop pevca skupine MRFY Gregorja Strasbergarja – Štrasa: »Za takšne dogodke in nastope se vedno uredim, čeprav sem v običajnem življenju zelo preprost. Spremljam dogajanje na modni sceni, sploh mlajše oblikovalce, saj smo kot band zelo odprti za tovrstna sodelovanja.«
Prvi dan revije se je predstavila Tanja Pađan s svojo blagovno znamko Kiss the future. S kolekcijo Dress yourself up nas je popeljala v svet igrivega preoblačenja in lahkotnosti, pri čemer so oblačila ustvarjena iz odpadnega blaga. Je barvito povabilo k eksperimentiranju z identiteto, obenem pa izziv, kako lahko s trajnostnim pristopom ustvarimo nekaj svežega in zabavnega. JKH Identity, znamka Julie Kaje Horvat, s kolekcijo Helena raziskuje skrivnostno življenje Helene Vurnik, umetnice in žene arhitekta Ivana Vurnika, ki je pomembno prispevala k slovenski kulturni dediščini. Preplet narodnih simbolov, slovenske trobojnice in secesijskih vplivov ustvarja avtentično modno zgodbo.
Blagovna znamka Bolot je brezsezonska, počasna modna znamka, ki dela s preostanki tkanin in proizvaja po naročilu. Skozi prefinjene, visoko kakovostne kose, kjer so pentlje osrednji motiv, prinaša igrivost in veselje. Kolekcija se ponaša s paleto v odtenkih nude, črne, bele in modre, ki v kombinaciji z razkošnimi teksturami izraža sodoben, lahkoten duh in nežno lepoto.
Mass je na pisti pokazal najbolj vroče trende letošnje jeseni in zime. Med njimi izstopajo čevlji v stilu Mary Jane, retro superge in lakasti modeli, ki združujejo udobje in eleganco. Posebno pozornost pritegnejo tudi okrašeni modeli z kamenčki, idealni za elegantne priložnosti. Kolekcija vključuje širok nabor znamk, kot so Steve Madden, Liu Jo, Tamaris, Guess, Puma.
Almira Sadar je navdušila s svojo unikatno mešanico urbanih oblačil, izdelanih z ročnimi tehnikami, in poudarkom na trajnosti. Navdihnjena z naravo, zlasti gozdnimi stezami in skritimi pogledi, je kolekcija prepletla lokalno tradicijo z modernim stilom. Prepoznavna vizualna identiteta Almire Sadar znova poudarja osebno noto in čustveno povezanost z oblačili.
Sari Valenci pa je navdih za kolekcijo Heathers našla v prizorih iz kultnega istoimenskega filma. Kolekcija slavi mladostno svobodo in emancipacijo. Oblačila so združila igrivost in unikatne podrobnosti, kjer so bose ženske v travi postale simbol svobode in umetniške drznosti.
Protagonistka kolekcije, Tamara, je svetovljanka, ki združuje vplive različnih zgodovinskih obdobij in kultur v nepričakovanih barvnih kombinacijah in unikatnih silhuetah. Kolekcija se poigrava z nasprotji ter se prilagaja univerzalnemu posamezniku. Petja Zorec je dokazala, da njena moda presega spolne specifike in izraža osebno identiteto skozi sofisticirane tekstilne tehnike.
Ob praznovanju 15. obletnice je Ludus, trajnostna znamka brez oznake spola iz Skopja, predstavil kolekcijo Permanent Black III, ki prinaša prenovljene različice najbolj ikoničnih kosov, izdelanih iz 100% naravnih materialov in v skrbno izbranih črnih odtenkih. Dragan Hristov, kreativni vodja, skozi minimalistične, monokromatske silhuete izraža estetsko poezijo in politična prepričanja, ki Ludus opredeljujejo že od nastanka.