Stališče redakcije N.N.-a o hitrosti vlaka iz Maribora v Ljubljano ali Koper je sicer standardna šala, ki pa dobi krila, če postane osnova načrtovanja železnic in hitrosti vlakov. Recimo, ideje o hitrostih vlakov do Kopra 160 km/h, kjer ne bo tako hitro vozil noben tovorni vlak, ti pa predstavljajo 95 % prometa na tej progi. Problem primerjave hitrosti vlakov je enak primerjavi hitrosti avtomobilov. Vozila, ki stojijo v kolonah, imajo po 300 konjskih moči, 4wd pogon ter eno ali dve osebi v avtu; zakaj potem ne vozijo hitreje kot 5 km/h, če pa imajo na števcu 320 km/h? Zakaj torej vlak iz Maribora do Ljubljane vozi dve uri in pol, če pa v Franciji ali na Japonskem vlak preseže 400 km/h? Predvsem zato, ker se tam hitri vlaki ne ustavljajo vsakih pet km ali manj, ker vlak iz Maribora pobira vse postaje do Ljubljane. Enako je do Kopra.

Glede železnic je v Sloveniji problem to, da so te podaljšek ene politične stranke in so skozi njihov sindikat železničarjev, ki ga je tedaj vodil Berdajs, dosegle, da se prepreči zmanjšanje števila nesreč pri prečkanju tirov. Rešitve za zmanjšanje nesreč, ki so namenjene večji opaznosti lokomotive, je SDS preprečila s podporo DeSUS, NSi in SLS. No, pol leta nazaj sta bila v občini, ki jo vodi SDS-ov župan, potem dve tovrstni nesreči, ki bi se jih brez težav preprečilo.

Mitja Vilar, Šmarje Sap

Priporočamo