Imeli smo rezervirane in kupljene vozovnice za vlak IC 631 iz Genove do Milana, z navedenimi podatki, da je odhod ob 11:17 in prihod ob 12:55.
Nekaj dni pred datumom potovanja nam je bilo na elektronski naslov posredovano sporočilo, da je za naš rezervirani vlak zaradi nadgradnje infrastrukture na progi Genova–Milano prestavljen čas prihoda na 13:03. Torej so predvideli 8-minutno zamudo. Vlak je odpeljal ob točno določeni uri in prispel z manj kot predvideno zamudo.
V tem istem obvestilu pa so navedli tudi informacijo, da si lahko na številki njihovega klicnega centra (navedena številka), ki je na razpolago 24 ur na dan, uredimo možnost spremembe datuma in/ali ure z drugo opcijo ali da lahko zahtevamo celotno vračilo kupnine za kupljene karte.
Si kaj takega lahko predstavljamo na Slovenskih železnicah?
Spomnil sem se, kako smo letos, v času glavne turistične sezone, potovali z vlakom iz Ljubljane prek Jesenic do Bohinjske Bistrice. Začelo se je v Ljubljani, ko ob uri odhoda ni bilo nikjer vlaka. Ni bilo nobene informacije, ne po zvočnikih, ne na ekranu. Množica potnikov, pohodnikov, kolesarjev je stegovala vratove levo, desno, da bi videla, kje je vlak. Z več kot 10-minutno zamudo je le prispel. Nato se je zamuda do Jesenic samo še povečevala. Osebje na vlaku nas je obvestilo, da bodo sporočili na Jesenice, da je kar nekaj potnikov za prestop in da nas bo vlak čakal. Ko smo prispeli na Jesenice, smo tekli na peron, kjer je stal vlak za Novo Gorico. Vlak ni stal, ker bi čakal na potnike za prestop, ampak je stal in nabiral zamudo, ne da bi nam povedali, zakaj. Zamudo je nato vlak na poti samo še povečeval.
Povratek iz Bohinjske Bistrice v Ljubljano je bil pa še posebna avantura. Ko je množica potnikov čakala na vlak, le-tega ni in ni bilo. Potniki, veliko turistov, nismo prejeli nobene informacije, ne od postajnega osebja ne na panoju, kjer so se tudi sicer izpisovale popolnoma neuporabne informacije o času prihoda obeh vlakov (iz Jesenic in iz Nove Gorice). Čisti kaos. Končno prispe vlak. Seveda z veliko zamudo. To je tudi pomenilo, da smo potniki, ki smo planirali na Jesenicah prestop za Ljubljano, ostali brez te povezave. Iz pogovora potnikov z osebjem je bilo videti, da je to mnogim povzročilo velike težave, saj so imeli načrtovano pot naprej, bodisi proti Mariboru ali celo v tujino.
In sedaj nehote naredim primerjavo dogodka, potovanja v Italiji in v Sloveniji. Verjetno komentar ni potreben.
Slavko Cimprič, Ljubljana