Pustimo cinizem ob strani, časi so preresni. Anderlič je pač tipičen predstavnik premožnih, ki je svoje življenje posvetil osebnemu bogatenju. Edina elita, o kateri je vredno govoriti, pa ga posveča temu, kar prinaša tudi splošno korist. To je ta razlika, v tem je ta nesporazum v državici, ki pozna kapitalizem šele dobrih trideset let, in to v veliki meri njegovo najbolj neotesano inačico, vulgarni kapitalizem, tisto, s katero so karikaturisti ilustrirali Marxov Kapital: samozadovoljen obraz, cilinder in od preobilnih obrokov preozek suknjič, ki nadzira brezimno množico delavcev.

Ob tej obletnici samooznanila pa smo dobili še nadaljevanje, interpretacijo vulgarnega kapitalizma 2.0, in sicer v podobi druge generacije »elite«, tiste, ki je, že rojena z zlato žlico, čutila potrebo, da razloži, zakaj ji ta žlica pripada in kaj je narobe z nami, ki zahtevamo nespodobnosti, kot so dostojen odnos, spodoben zaslužek, dopust, socialno in zdravstveno varstvo, pravica do odklopa ... Klemen Šešok, otrok očeta, ki je sprivatiziral nekoč slavno Iskro, danes pa investira v Republiki Srbski, kjer davčna zakonodaja ni »katastrofalna kot pri nas«, je namreč ugotovil, da ne razumemo dovolj dobro, kako se ta svet vrti. V njem je namreč »bogastvo gibalo napredka, elite pa igrajo ključno vlogo pri razvoju naroda. A zato potrebujemo ljudi – ne kogarkoli, ampak takšne, ki razmišljajo drugače od trenutne socialistične utopije, ki ne preveva samo Slovenije, ampak kar celo Evropo.«

Članek je dostopen samo za naročnike
Članek je dostopen samo za naročnike
Priporočamo