V članku je med ostalim navedeno, da je KPK v postopku ugotovila, da »v omenjenem primeru ne gre za nezdružljivi funkciji. Programski odbor za narodnostni program namreč glede na naloge in pristojnosti, ki so določene v zakonu o RTVS, ni organ, ki bi sprejemal poslovne odločitve ali nadzoroval poslovanje.«

Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije (ZIntPK) v prvem odstavku 27. člena določa: »Poklicni funkcionar ne sme biti član oziroma opravljati dejavnosti upravljanja, nadzora ali zastopanja v gospodarskih družbah, gospodarskih interesnih združenjih, zadrugah, javnih zavodih, javnih skladih, javnih agencijah in drugih osebah javnega ali zasebnega prava, razen v društvih, ustanovah in političnih strankah.« Zakon o Radioteleviziji Slovenija (ZRTVS-1) v tretjem poglavju (III. Vodenje in upravljanje ter nadzor), od 13. do vključno 29. člena govori o vodenju, upravljanju in nadzorovanju RTV Slovenija. To poglavje, natančneje 23. člen ZRTVS-1, obravnava naloge programskih odborov za narodnostne programe. Dejstvo je, da programski odbor RTVS za madžarski narodnostni program ne sprejema poslovne odločitve, zato pa daje »soglasje k imenovanju odgovornega urednika narodnostnega programa in k obsegu ter programski zasnovi, programskim standardom in programski shemi tega programa, ki morajo biti usklajeni z materialnimi zmožnostmi javnega zavoda RTV Slovenija ter s predpisi, ki urejajo njegovo delo«.

Skratka, poslanec DZ RS Ferenc Horváth kot član programskega odbora RTVS za madžarski narodnostni program ne sprejema proračuna RTV Slovenija, ima pa neposreden vpliv na imenovanje odgovornih urednikov za madžarske narodnostne programe (Radio MMR in TV Studio Hidak-Mostovi) in na obseg, programsko zasnovo madžarskih narodnostnih programov v sklopu RTV Slovenija ter posredno vpliva tudi na imenovanje pomočnika predsednika uprave RTV Slovenija za radio in televizijo za avtohtono madžarsko narodno skupnost. O simbiozi med poslancem DZ RS Horvátom in studiem madžarskih programov RTV Slovenija v Lendavi zgovorno govori izjava nekdanje pomočnice generalnega direktorja RTV Slovenija za madžarske narodnostne programe Helene Zver leta 2020 za časopis Delo, ko je pred slovensko javnostjo priznala, da manjšinski mediji molčijo o anomalijah in problematičnih zadevah v manjšinski politiki, predvsem o vprašljivem politiziranju Ferenca Horvátha. Od imenovanja poslanca DZ RS v organ RTV Slovenija za narodnosti se je pristransko poročanje o omenjenem politiku samo še utrdilo.

ZRTVS-1 v 17.a členu kot pogoj za članstvo v svetu RTV Slovenija navaja »visoko osebno integriteto in moralni ugled«. V nasprotju s tem pa v programskem odboru RTVS za madžarski narodnostni program v osebi poslanca DZ RS Ferenca Horvátha sedi oseba, ki je za poslanca kandidirala s sloganom »Iskreno in pošteno, ker je tudi tako možno in le tako je zares vredno!« in ki se je kljub pravnomočni sodbi višjega sodišča v Mariboru o nezdružljivosti poslanske funkcije s funkcijo predsednika krovne politične organizacije Madžarov v Sloveniji ni odrekla nobeni funkciji – Horváth je enostavno ignoriral sodbo sodišča. Še več, za obe funkciji (poslansko in predsedniško) je še naprej prejemal plačilo iz davkoplačevalskega denarja. Pošteno in moralno, mar ne?

Močno dvomim, da je bil cilj zakonodajalca to, da v sklopu depolitizacije RTV Slovenija omogoči neposreden vpliv poslancu DZ RS na kadrovsko in vsebinsko politiko narodnostnih programov RTV Slovenija in da mandat v organih RTV Slovenija zasede oseba, ki je enostavno prezrla pravnomočno sodbo sodišča in s tem pred očmi slovenske javnosti rušila pravni red Republike Slovenije.

Attila Kovács, Lendava, pripadnik madžarske narodne skupnosti v RS

Priporočamo