Gazela, izbor najboljših hitrorastočih podjetij v zadnjem petletnem obdobju, je vsakoletni festival dobrega podjetništva. Takega, ki raste na trdnih ekonomskih osnovah, osebnem odrekanju, sodelovanju, prizadevnosti, znanju, inovacijah, visoki dodani vrednosti in podjetnikovi družbeni odgovornosti. S sinočnjim sporočilom, da so IMP Pumps, Riko Ekos in Metalia najboljša med hitrorastočimi podjetji, se je zaključila njegova 23. izdaja. V Cankarjevem domu, kjer tradicionalno poteka razglasitev najboljših med hitrorastočimi podjetji, in na prireditvah, na katerih predstavljamo najboljše regionalne gazele, se je spet predstavila Slovenija, ki se dramatično razlikuje od svojega mučnega vsakdana: vedra, energična, zagnana, složna, zagledana v prihodnost, družba, v kateri so delo, prizadevnost, podjetnost, kapital ter osebni in kolektivni uspeh vrednota in ne razlog za slovenceljsko spotikanje, omalovaževanje ali zavist.
Gazele so zato sončna stran Slovenije. Pomenljivo je, da prireditve Dnevnikovega projekta Gazela tako, s soncem obsijano Slovenijo že leta odkrivajo ne glede na vsakokratno barvo trenutne oblasti: naj v Linhartovi dvorani sedijo ministri leve ali desne vlade, naj promocijo najhitreje rastočih podjetij v neki regiji gosti župan SD ali SDS, strankarske barve in politike nikoli niso ovira za pogovor o podjetniškem razvoju, priložnostih za lokalno okolje, delovnih mestih in družbeni odgovornosti, ki jo udejanjajo ta sijajna podjetja. Videti je, da se Slovenci delimo na zelo obrobnih temah zato, ker se o vitalnih razvojnih vprašanjih, o katerih smo celo soglasni, da so taka, ne znamo povezovati. Zelo pomembno se nam zdi razjasniti, kdo je ta, ki načenja pogovor o njih, in od kod prihaja, tematika, ki jo odpira, je drugotnega pomena, pomembno je, ali je naš.
Izbor gazel, kot je zasnovan, pa, obratno, izhaja iz premisleka, da nas lahko povezujejo uspehi in zmage, porazi nikoli. Spoznanje ni ekskluzivno, na podoben način se odzivamo na dosežke športnikov na mednarodnih stadionih – v zgodbi o uspehu se hoče prepoznati vsakdo in vsak med nami verjame ali celo ve, da je delček k tej zgodbi prispeval tudi sam: ker je kupoval smučarske srečke ali pa izdelke nagrajenega podjetja, ker je vihtel nacionalno zastavo ali pa je poslovni partner poslovnega partnerja gazele, morda njihov delavec, pravzaprav sodelavec. V gazeljih podjetjih namreč zaposlujejo samo sodelavce!
S podružbljanjem uspehov napredujemo, s podružbljanjem porazov nazadujemo. Gazele pa povezujejo tudi zato, ker povezuje gospodarstvo, ta lastnost je vpisana v njegovo definicijo. Uspešni pa lahko delijo: hitra rast prihodkov od prodaje in nadpovprečno visoka dodana vrednost na zaposlenega, ti dve merili, ki gazele razlikujeta od drugih podjetij, se odrazita v nadpovprečno visokih prejemkih »sodelavcev«, njihovi večji socialni varnosti, trajnejših delovnih mestih, pa tudi v novem gasilskem avtu, skakalnici ali kulturnem domu.
Med gazelami prevladujejo mala in srednje velika podjetja. Običajno so to družinska podjetja, ki v Sloveniji zaposlujejo blizu 70 odstotkov aktivnega prebivalstva, ustvarijo s tem primerljiv delež prihodkov od prodaje in nove vrednosti. Statistiki so izračunali, da je med vsemi hitrorastočimi podjetji skoraj desetina gazel. Ljubljanska mestna občina je pred dvema letoma prepoznala družbeni pomen teh zaslužnih podjetij in jih je z ustanovitvijo Parka gazel vpisala v javni prostor in javno zavest. Čez mesec dni se bo na obeležju in klopeh v Tehnološkem parku zasvetil tudi napis IMP Pumps. Čestitamo!