Jutri se začenja štiridnevna popolna zapora dela Dunajske ceste med Bavarskim dvorom in Gospodarskim razstaviščem. Ta je nujna zaradi rušitve prvega dela železniškega nadvoza, ki prečka eno najbolj pomembnih ljubljanskih vpadnic. Župan Zoran Janković in ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek sta lansko leto opozorila, da ta zapora s seboj prinaša prometne zamaške, ki se jim bo težko izogniti. Župan je celo napovedal, da bi jutri ves svetli del dneva utegnila biti takšna prometna gneča, kot smo je sicer v Ljubljani vajeni med tednom v času jutranje oziroma popoldanske konice.
Dunajska cesta bo zaprta na tako neugodni lokaciji, da bo obvoz za motorni promet moral potekati po dolgih prometnicah, ki so že tako precej obremenjene. Ljubljanski potniški promet bo na obvoz okrog celotne glavne železniške postaje moral poslati avtobuse na kar 11 linijah, pet linij pa bo začasno skrajšanih. Pri tem je problematično predvsem to, da bo obvoz za avtobuse speljan čez ozko grlo – šmartinski podvoz. Gregor Pretnar iz podjetja PNZ, ki je pripravilo projekcijo možne prerazporeditve prometa v času zapore na Dunajski cesti, je poudaril, da je podvoz že v normalnih razmerah na robu zmogljivosti.
Čeprav bi bilo generalno bolje, da se naslednje štiri dni čim več ljudi na delo in po drugih opravkih (če so ti nujni) v mesto odpravi z avtobusi Ljubljanskega potniškega prometa, verjetno ni pričakovati izrazitega navala na mestne zelence. Če se bodo napovedi o celodnevni prometni konici uresničile, bodo v kolonah pločevine namreč obtičali tudi mestni avtobusi. Zato je kar precejšnje razočaranje, da pristojni niso poiskali načina, kako vsaj jutri in v petek zagotoviti čim boljšo pretočnost mestnih avtobusov. Ali da bi z ukrepi, kot so brezplačna vožnja z avtobusi ali vlaki, priporočanje dela od doma ali sprememba delovnega časa, poskušali vsaj nekoliko zmanjšati pritisk osebnih vozil.
Ker je ljubljanska železniška postaja velika ovira v prostoru, pa jutri težav zaradi zapore dela Dunajske ceste ne bodo imeli samo avtobusi in vozniki avtov, temveč tudi pešci in kolesarji. Zaradi nevarnih rušitvenih del bodo pešci in kolesarji na relaciji med Bavarskim dvorom in Gospodarskim razstaviščem prav tako morali na daljši obvoz, in sicer skozi Vilharjev podhod. Pešcem se bo zaradi tega pot podaljšala za vsaj 15 minut, kolesarjem pa za nekaj minut manj.
Kljub temu da bo popolna zapora Dunajske ceste trajala le štiri dni in da bosta od tega le dva delovna, si tudi 8. januarja ne gre obetati vrnitve v normalno prometno situacijo (ki že sama pogosto preizkuša potrpljenje udeležencev v prometu). Z naslednjim ponedeljkom bo Dunajska cesta na omenjenem odseku sicer ponovno prevozna, a promet ne bo potekal po vseh razpoložljivih prometnih pasovih. To pomeni, da se prihodnji teden prometna situacija utegne nekoliko izboljšati, a bodo udeleženci v prometu še vedno morali biti pripravljeni na večjo gnečo kot ob običajnih dneh. Vsekakor bo pozitivno vsaj to, da mestnim avtobusom ne bo več treba na zamudne obvoze okoli železniške postaje, pa tudi pešci in kolesarji bodo dobili začasni koridor ob Dunajski cesti, ki bo zanje bistveno skrajšal pot med centrom in Bežigradom.
Konec junija nas čaka ponovitev vaje. Ker bo direkcija za infrastrukturo morala zrušiti še severni del železniškega nadvoza, bo spet potrebna štiridnevna popolna zapora in nato postopno odpiranje pasov na Dunajski cesti. A tudi ko bo ta projekt zaključen, si Ljubljančani še ne bodo mogli oddahniti od prometnih tegob v mestu, saj se v naslednjih letih obetajo še denimo rekonstrukcije Vilharjeve in Masarykove ceste ter šmartinskega podvoza, ki bodo prav tako terjale popolne in delne zapore pomembnih ljubljanskih prometnic.