Poznamo pa tudi manj posrečene mešanice. Denimo mešanico dizla in bencina. Gorivi se sicer zelo lepo mešata in ju je mogoče ločiti le z destilacijo, sta pa zmešani hkrati dokaj nekoristni za pogon avtomobilov. V določenih okoliščinah sta lahko tudi zelo škodljivi.

Nekatere tuje raziskave pravijo, da v posodo avtomobila napačno gorivo vsaj enkrat natoči okoli 20 odstotkov voznikov. Asistenčni center Zavarovalnice Triglav je med letoma 2012 in 2016 obravnaval kar 1875 primerov točenja napačnega goriva. Preden kakšnega frajerja zanese, gre dodati še podatek, da napačno toči večji delež voznikov (24 odstotkov voznikov) kot voznic (17 odstotkov voznic).

Stvar je zlasti tečna za voznike, ki vozijo veliko različnih avtomobilov z motorji na različna goriva. Strokovnjaki svetujejo, naj razvijemo nekakšno rutino, ki nas lahko zaščiti pred trenutkom nepozornosti. Nekoliko si je mogoče pomagati tudi s tehničnimi pripomočki. Nekateri proizvajalci avtomobilov so že uvedli sisteme, ki preprečujejo polnjenje z napačnim gorivom. Za tiste avtomobile, ki tega ne premorejo, pa se dobijo nastavki, ki opravljajo podobno nalogo. Črpalke našega dela verjetno ne bodo olajšale. Na cesti je namreč preveč različnih vrst avtomobilov, da bi razvili nove oblike ročk, ki bi preprečevale pomoto. Kako bi tedaj točili gorivo pri starih avtomobilih? Se pa lahko pionirjem »zahvalimo«, da stvari niso preveč dobro premislili že na samem začetku ter so odprtine dizelskih in bencinskih posod ločili le po večjem premeru dizelske odprtine. To pomeni, da lahko vanjo pomotoma natočimo bencin. Neugodno.

Dizel bo bencinarja zgolj zapacal in motor bo rekel, da ima dovolj. Kot srčno-žilni sistem nekoga, ki uživa preveč majoneze.

 

Bencinski in dizelski motor delujeta zelo različno. Med drugim ima dizel v svojem motorju tudi vlogo maziva ter varuje pred hudim segrevanjem zaradi trenja in s tem povezanimi poškodbami. Bencin je medtem topilo, ki ima ravno nasprotni učinek od maziva. Topilo tam, kjer bi moralo biti mazivo, pa je lahko zelo vroča in zelo draga napaka. Na srečo je vse odvisno od deleža bencina v dizlu. Domnevno naj bi do pet odstotkov bencina v dizlu motorji lahko preživeli brez hujših in trajnejših težav. Le vsakih 10 do 20 kilometrov je dobro dopolniti rezervoar dizla, dokler niso sledi bencina le še homeopatske.

Če je bencina pol posode, pa raje ne zaženite avtomobila. Vsebino bo treba izčrpati. Bolje, da le iz posode in ne tudi iz vseh črpalk in drugih cevi. Že tako zna stvar udariti po žepu za nekaj stotakov.

Večji izziv je medtem natočiti dizel v bencinsko posodo, a je tudi to mogoče na kak »domiseln« način. Ta uspeh je vsaj nagrajen z manjšo nevarnostjo za trajnejše poškodbe motorja. Dizel bo bencinarja zgolj zapacal in motor bo rekel, da ima dovolj. Kot srčno-žilni sistem nekoga, ki uživa preveč majoneze. Tudi v tem primeru bo treba dobro prečistiti cevi in druge zapacane dele. 

Priporočamo