Če si to počel v prvem četrtletju leta 2022, si bil sila zadovoljen. Tedaj je bila povprečna cena kilovatne ure za gospodinjske odjemalce 0,12 evra. Pri povprečni porabi avtomobila okoli 18 kWh na 100 kilometrov si bil navdušen nad stroškom okoli 2,16 evra za vsakih 100 prevoženih kilometrov. Pri povprečni porabi 7,5 litra 95-oktanskega bencina je bilo v istem obdobju to 11,18 evra.
Danes je slika bistveno drugačna. Liter bencina je ostal na dokaj isti ravni, kar pomeni, da je za 100 kilometrov pri porabi 7,5 litra strošek danes 11,1 evra. Vozniki električnih avtomobilov so medtem gledali, kako se centi neumorno premikajo navzgor. Trenutno je kilovatna ura za gospodinjske uporabnike v povprečju že okoli 0,2 evra. Pri porabi 18 kWh na 100 kilometrov to pomeni okoli 3,6 evra. Še vedno dosti manj od stroška goriva za 100 kilometrov z bencinom, a se je načrt varčevanja z nakupom električnega avtomobila vseeno nekoliko zakompliciral.
Še slabše se piše tistim kupcem, ki večino časa polnijo na javnih polnilnicah. Najugodnejše so tiste z najmanj moči, ki potrebujejo največ časa, da napolnijo avto. Skoraj eno uro za 100 kilometrov. Močnejše so dražje. Cene se razlikujejo tudi od ponudnika do ponudnika. Leta 2022 sta bila najcenejša Petrol in Elektro Ljubljana (Gremo na elektriko). Prvi je računal 0,29 evra na kWh pri moči 22 kW. Drugi pri isti moči 0,25 evra in 0,5 evra za začetek polnjenja. To je tedaj pomenilo 5,22 evra oziroma 5 evrov na 100 kilometrov. Danes je cena polnjenja pri Petrolu že 0,39 evra na kWh oziroma 7,02 evra na 100 kilometrov ter 0,35 evra plus 0,5 evra pristojbine oziroma 6,8 evra za 100 kilometrov pri Elektru Ljubljana. Če bi pri Petrolu želeli polniti ekspresno z močjo nad 50 kW, bi že odšteli 12,6 evra na 100 kilometrov, kar je dražje od bencina. Ups.
Stroški elektrike bodo verjetno še naprej rasli, saj je cena kilovatne ure za gospodinjstva v Sloveniji med najnižjimi v EU. V Avstriji so gospodinjstva lani v povprečju plačevala 0,27 evra na kWh, v Nemčiji celo 0,41 evra na kWh. Tudi sicer je gibanje cen energentov na dolgi rok zelo nepredvidljivo in se lahko v hipu zaplete. Ruska invazija na Ukrajino je dober dokaz. V nakup električnega avtomobila zato ne bi smeli voditi obeti bajnih prihrankov od porabe. Zlasti pri tistih, ki imajo radi velike avtomobile, vozijo pa se malo. Za električni avto se raje odločite, če se ta prilega vašemu življenjskemu slogu. Predvsem pa, če vam je pri srcu njihov koncept – praktično neslišna vožnja, instantna odzivnost motorja in pospeški, ki »trgajo gate«.