Elektrifikacija, SUV-izacija in podobni modni trendi avtomobilskih proizvajalcev, ob tem pa še splošna inflacija, so cene novih avtomobilov poslale v nebo. Kje so časi, ko so si celo delavske družine po padcu komunizma, v času gospodarsko težkih časov v Sloveniji na ne preveč velike intervale lahko privoščile nov soliden družinski avto? Zdi se neverjetno. No, morda pa smo se vmes spremenili tudi potrošniki. Razvadili? Je mogoče, da današnji potrošnik avtomobile preprosto kupuje s prevelikimi očmi?

Citroën vam novega električnega amija proda že za 9500 evrov. Gre sicer le 45 km/h in je za električni avto presenetljivo glasen ter brez klime, ampak obstaja. Obstaja tudi oglas za rabljenega Škodinega kamiqa s skoraj 100.000 prevoženimi kilometri. Cena? Okoli 23.000 evrov. Medtem je trenutno akcijska cena povsem novega kamiqa 16.999 evrov. Kako je to mogoče? Seveda. Dražji kamiq je obdarjen z 1,5-litrskim motorjem in paketom opreme monte carlo, samodejnim menjalnikom, z dinamično prilagodljivimi žarometi, aktivnim sistemom pomoči pri parkiranju, usnjenimi sedeži … V akcijski ponudbi medtem dobimo enolitrski bencinski motor s petstopenjskim ročnim menjalnikom in 95 konji moči (70 kW) ter najosnovnejšo serijsko opremo.

Ko položiš skoraj polovico kupnine in se dogovoriš za zmerni mesečni obrok, pa ugotoviš, da je cena avtomobila s “popustom” v resnici za 10.000 evrov višja od oglaševane cene brez popusta.

Ugodno ponudbo ima tudi Peugeot za svoj model 208. Ta se začne že pri 14.999 evrih. Za to dobite 1,2-litrski bencinski motor s 75 konji (55 kW) in ročnim menjalnikom ter seveda nekoliko okrnjeno opremo. Ugodne ponudbe najdemo tudi pri drugih proizvajalcih. Seveda, pod pogojem, da od avtomobila ne pričakujemo prevelikih zmogljivosti, najmodernejših asistenčnih sistemov ali luksuznih materialov. Kdor se lahko vsemu temu udobju odpove in avtomobil uporablja za mestno vožnjo oziroma za vožnjo v službo ali po nakupih ter ne živi v planinski koči oziroma tja raje hodi peš, zna najti dobro kupčijo tudi v manj močnem motorju. Za asistenčne sisteme pa tako ali tako vsak frajer ve, da so samo za tiste, ki ne znajo voziti. To pravijo vsaj v javnosti. V salonu je nato zgodba pogosto zelo drugačna, prodajalci pa nas hitro prepričajo, kaj vse še potrebujemo. Od ogrevanih sedežev in volana, premičnih strešnih oken, odpiranja prtljažnika z gesto stopala, večjih zaslonov infozabavnih sistemov do v hrbtišče prednjih sedežev vgrajenih nosil za tablice, da otroci ne bodo težili med vožnjo … Ugodna cena je posledično najpogosteje zgolj past, da obiščemo salon.

Pri tem nismo prišli niti do alkimije računanja končnih avtomobilskih cen. Podjetje ti na akcijsko ceno ponudi še tisočaka popusta, če pri njih skleneš financiranje. Super. Namesto 15.000 bom plačal samo 14.000 evrov. Pa še po obrokih, da bo pritisk na denarnico še manjši. Hehe. Ko položiš skoraj polovico kupnine in se dogovoriš za zmerni mesečni obrok, pa ugotoviš, da je cena avtomobila s »popustom« v resnici za 10.000 evrov višja od oglaševane cene brez popusta. Ej! Kaj se je zgodilo z mojim poceni avtom?

Priporočamo