Tudi v avtomobilski industriji se je skozi desetletja zdelo, da nekatere stvari niso mogoče, pa so nato postale mogoče. Zadnji v vrsti so samovozeči taksiji. Zdijo se nam oddaljeni galaksije, a je to daleč od resnice. Še več, kmalu, že čez dve leti, bodo na delu v naši soseščini, na Hrvaškem. In kdo drug naj bi stal za idejo in njeno uresničitvijo kot drzni mladi milijarder Mate Rimac.

Pri samovozečih avtomobilih se vedno najprej pojavi vprašanje: bi si upali sesti v avto, ki nima ne volanskega obroča ne stopalk, temveč le dva ali štiri sedeže? Če ste odgovorili z da, utegne biti izkušnja zelo zabavna, a se je tovrstne vožnje brez voznika zagotovo treba privaditi in tehnologiji maksimalno zaupati. Pa čeprav glede na doživeto med testiranji avtomobilov, ki so opremljeni z najsodobnejšo tehnologijo, vemo, da ta tehnologija (še) ni stoodstotna. V samovozečem taksiju ali avtomobilu pa bo morala biti.

Cilj pri samovozečih avtomobilih ni dati robota v avto, temveč avto spremeniti v robota, da bo dovolj pameten in izkušen, da bo sposoben samostojne vožnje. Izziv je zasnovati avto, ki se bo znal prilagoditi nenadnim dogodkom in se obnašati kot človek. Da bo postal del prometa, se bo dogajalo postopoma, pa čeprav se za Rimčevega ve, da ga bodo že leta 2027 uporabljali v Nemčiji in Veliki Britaniji, pogodbo pa ima sklenjeno z enajstimi mesti. Seveda je vpeljava takšnega vozila lažja tam, kjer je hitrost manjša in regulacija večja, zna pa se zgoditi, da bo v mestih en vozni pas rezerviran prav za robotizirana vozila. Ta prinašajo več prednosti, saj lahko med vožnjo bolje izrabimo čas: beremo, gledamo televizijo, se s kom pogovarjamo ali delamo.

Cilj pri samovozečih avtomobilih ni dati robota v avto, temveč avto spremeniti v robota, da bo dovolj pameten in izkušen, da bo sposoben samostojne vožnje.

Največ izziv podjetij, ki se ukvarjajo s programsko opremo, je popolna zanesljivost. Pisanje programske opreme je kombinacija znanja, discipline in potrpežljivosti. Brez tega ni visoke zanesljivosti. Izziv je seveda tudi, da bo programska oprema delovala na dolgi rok, na primer vsaj 15 let, nam je pa zadnjih 50 let robotike prineslo dovolj algoritmov, ki so porok, da se bodo avtomobili vozili varno in zanesljivo. V nasprotnem primeru bo namreč prišlo do nesreč in posledično odškodnin, ki so lahko milijardne.

A samovozeči avtomobili niso edini, ki jih prinaša prihodnost. Vse bolj aktualni postajajo tudi leteči, ki so celo že naprodaj. Je prihodnost strašljiva ali se je lahko veselimo? Nove tehnologije vsekakor prinašajo napredek, kar veseli, je tudi, da ljudje postajamo okoljsko bolj ozaveščeni. Čeprav je po drugi strani strašljivo, da ima lahko en človek v ZDA, na Kitajskem in v Rusiji toliko vpliva, da vse zavozi in uniči svet.

Priporočamo