»Razstava Napačna ladja predstavlja celostno prostorsko delo umetnika Damijana Kracine, sestavljeno iz kombinacije novih in starejših del, ki s svojimi zgodbami in vizualnimi zasnovami vpeljujejo večplastne pomene. Tudi tokrat se umetnik v svojih delih posveča fiktivnim, fantazijskim, distopičnim, a nemara dokaj verjetnim scenarijem potencialnih prihodnosti najrazličnejših živih bitij, ki domujejo na planetu Zemlja,« pravi pred nocojšnjim odprtjem razstave v Kostanjevici na Krki kustos Miha Colner.
Živa bitja in tehnologija
Razstavo bo do 25. februarja gostilo razstavišče Lapidarij v Galeriji Božidarja Jakca – Muzeju moderne in sodobne umetnosti. Umetnik je svojo postavitev tesno navezal na prostor nekdanje samostanske cerkve. V svoji umetniški praksi se sicer posveča raziskovanju telesa in figure, vendar ne v njuni stvarni zasnovi, ampak v fiktivnih oblikah potencialnih pojavnosti.
Kustos Miha Colner še pravi, da Kracina tudi s to razstavo nadaljuje svojo značilno satirično interpretacijo sobivanja različnih vrst živih bitij in tehnoloških priprav, kar z vizualnimi sredstvi prenaša v humorne objekte in prostorske instalacije. »V preteklih dvajsetih letih je pogosto ustvarjal oblike in podobe namišljenih živih bitij, ki bi lahko obstajala v geološki zgodovini, a so postala žrtve enega od velikih izumrtij v dolgi zgodovini planeta. Tudi s svojimi novejšimi deli se še vedno ironično odziva na interpretacije razvojne teorije in ostale hipoteze o nastanku sveta, hkrati pa aludira na aktualna okoljska nesorazmerja, ko je množica divjih živih bitij zaradi razbohotenja človeka kot ultimativne invazivne vrste obsojena na propad in izginotje.«
Kipar in videast
Večplastni umetnik Damijan Kracina deluje na področju kiparstva in videa, iz česar je opravil tudi podiplomski študij na ALUO v Ljubljani. Izpopolnjeval se je na rezidencah v Gradcu, New Yorku, na Tamarind Institutu v Albuquerquu ter na Santa Fe Art Institutu v ZDA. Soustanovil je skupino Provokart, bil umetniški vodja umetniškega centra Artilerie Kluže ter soustanovil umetniško skupino Društvo za domače raziskave.
Leta 2015 je ustanovil Poslednji muzej sodobne umetnosti v Breginju, ki je nekakšen družinski muzej. Leta 2018/19 je po natečajni zmagi ustvaril par kipov za niši vhodnega pročelja Narodnega doma - Narodne galerije v Ljubljani. Zatem je s svojimi kipi okrasil park v Chengduju na Kitajskem. Deluje in živi v Ljubljani. Je tudi profesor na srednji oblikovni šoli v Ljubljani.