Festival Art stays je bil od vsega začetka ambiciozen projekt, saj sodobna umetnost ni zmeraj množično dobro sprejeta, obisk pa sredi poletne vročice tudi ni samoumeven. A je obstal, ker je očitno zapolnil potrebo, ki se je včasih okolje niti ne zaveda, dokler ji ni ustreženo, in tako je dopolnil okroglo dvajsetletnico, ki letos nosi ime Postprodukcija in ima dva tematska sklopa. Program sta ob pomoči mnogih izbrala in kurirala Jernej Forbici in Marika Vicari.

Pregled in finalizacija

Prvi sklop se posveča zgodovini festivala, ki se je v minulih letih posvečal različnim tematikam, od umetniških, kot so materiali, zvoki, strukture, odnos do narave, do družbenih in političnih. Tako bodo na ogled likovna dela, ki so nastala na prejšnjih festivalih, na ta način pa bodo s svojevrstno »postprodukcijo« minulega delovanja pogledali v prihodnost.

Osrednja razstava v Galeriji mesta Ptuj bo ob delih, ki so nastala na minulih festivalih, prikazala tudi dela slavnih avtorjev, kot so Joseph Beuys, Yoko Ono, Santiago Sierra; izbor del s te razstave je bil pomladi na ogled tudi v Galeriji Božidar Jakac v Kostanjevici.

V Dominikanskem samostanu se bodo predstavili tisti umetniki s prejšnjih festivalov, ki so prejšnje projekte zdaj razvili in dokončali, na Ptujskem gradu pa bodo obiskovalci priča dialogu med figuralnimi skulpturami treh italijanskih umetnikov, Michelangela Gallianija, Marike Ricchi in Valerie Vaccaro, ter japonsko abstrakcijo Toruja Hamade. Poljski režiser Lech Majewski bo v grajskih prostoril ponudil celotno postavitev Brueglove suite iz Beneškega bienala; z digitalno tehnologijo nas bo popeljal v notranjost slike flamskega mojstra.

Miheličeva galerija bo prizorišče del, ki so jih umetniki, med njimi Marko Požlep, Tanka Špenko in drugi, ustvarili v času minulih ptujskih rezidenc.

Drugi tematski sklop bo predstavil umetnike (Costantino Ciervo, Nicolò Masiero Sgrinzatto, Janet Bellotto, Bojan Golčar in Stojan Kerbler), ki so v času rezidenc ptujsko umetniško okolje vnesli nove družbene in komunikacijske procese, na ogald pa bo tudi fotografska in video produkcija Matthiasa Langerja in Felipeja Aguile, ki sta beležila razvoj in propada Ptuja. 

Priporočamo