Decembrski sejem ilustracije, ki se začenja 1. in končuje 24. decembra, ne bi mogel lepše sovpasti s prazničnim časom, ko se domišljijski svetovi narisanih občutij izkažejo za sijajno darilo. Predstavilo se bo 30 najvidnejših domačih ustvarjalcev različnih generacij, skrbno izbran nabor del pa obsega od originalov, printov, omejenih in neomejenih serij, v okvirjih ali brez, do ilustriranih knjig. Domače ustvarjalce boste lahko podprli tako v živo kot z nakupom v spletni trgovini (www.sejemilustracije.si). Kot je vsako leto tradicija, bo tudi letos v soboto, 17. decembra, ob 10. uri tradicionalno druženje z ilustratorkami in ilustratorji. Obiskovalci dobijo priložnost, da jih kaj povprašajo, se z njimi podružijo, medtem ko ustvarjalci stopajo v stik s svojo publiko. »Sejem širše predstavlja področje ilustracije, ki sega dlje od najbolj poznane otroške knjižne ilustracije. Predstavlja aktualne avtorje in tekočo produkcijo širši javnosti ter povezuje. Decembra Galerija Vodnikove domačije postane tudi stičišče mlajših in starejših avtorjev in avtoric, uveljavljenih in manj poznanih, ki si izmenjujejo poglede, in to je še posebno pomembno za mlajše sodelujoče,« pravi Maša P. Žmitek, vodja galerije in projekta ter oblikovalka sejemske platforme. V letošnjem programu je največ aktivnosti za najmlajše. V času sejma bodo lahko med drugim spoznali, kako nastanejo zgodbe in kako zabavno je, ko si jih izmišljujejo skupaj. Na nedeljsko dopoldne, 4. decembra, bodo lahko otroci ob 11. uri vstopili v Pravljični studio na Vodnikovi domačiji in se prepustili svoji domišljiji. V prihajajočih dneh bodo lahko spoznavali ilustratorje in ilustratorke, pokusili palačinkovo torto in se razveselili obiska dedka Mraza.
Priljubljenost sejma raste
Sejem iz leta v leto obišče več obiskovalcev, ne samo iz Ljubljane, temveč tudi iz drugih krajev po Sloveniji, opaža vodja projekta. »S hibridno različico pa se je doseg tudi povečal, opazili smo namreč precejšnje zanimanje za naše avtorice in avtorje tudi iz tujine. Ko smo prevzeli vodenje galerije in se je sejem začel vzpostavljati, je bilo prostorov in načinov za komuniciranje ter prodajo ilustracije bistveno manj kot danes. Kaže, da ilustracija skozi leta postaja vse bolj popularna, vzniknili pa so novi prostori in načini prodaje, nove galerije, kolektivi.« Maša P. Žmitek hkrati ugotavlja, da je k temu gotovo pripomogel premišljen razvoj sejma skozi leta, ki sedaj ponuja več originalov in omejenih serij ilustracij. »V zadnjih letih na področju ilustracije ne opažamo samo prebuje, ampak tudi, da se je ilustracija že dodobra emancipirala kot zrela, samostojna umetniška disciplina. Morda je bila pred nekaj leti še ujeta v identiteti obrtniškega dela in so jo kot tako gledali tako javnost kot založniki
in galerije.«