Za ogled in nakup bodo razstavljena raznolika slikarska, kiparska, fotografska in grafična dela, ki so še pred uradnim odprtjem že na ogled na spletni strani sejma ART-MUS. Po besedah umetniške vodje Nine Jeza so se za takšno iniciativo prodaje umetnin odločili, da bi omogočili večjo dostopnost do umetnosti pri nas. »Opazili smo pomanjkanje galerij, ki bi podpirale mlade umetnike na trgu. Poleg tega smo se zavedali, da nekateri ljudje občutijo odpor do vstopa v galerije, morda zaradi prepričanja, da so cene umetniških del previsoke in da galeristi pretirano zaračunavajo. Naš cilj je bil premagati ta odpor in omogočiti vsakemu Slovencu, da vsaj enkrat v življenju postane lastnik umetniškega dela. Ugotovili smo, da ljubiteljske prodaje umetnin v Sloveniji dosegajo višje cene kot prodaja del mladih umetnikov, ki so nedavno zaključili akademijo, zato smo se odločili ustvariti platformo, ki bo podpirala umetnice in umetnike, omogočila bolj dostopne cene ter spodbujala ljudi, da vstopijo v svet umetnosti brez strahu pred visokimi stroški. Želimo ustvariti okolje, kjer lahko umetniki lažje pokažejo svoje talente in kjer lahko vsakdo najde nekaj unikatnega, kar ustreza njegovemu okusu in proračunu,« pojasni Nina Jeza o prihajajočem sejemskem dogajanju, na katerem bodo 22. decembra organizirali tudi dražbo umetnin, ki jo bo vodil umetnik in izkušeni dražitelj Goran Medjugorac - Gogi. Dražba bo ob 17. uri v Podhodu Ajdovščina, sejem sam pa bo vsak dan odprt od 9. do 19. ure.

Umetniško delo je trajna naložba

Cene umetnin se bodo na sejmu ART-MUS gibale med 30 in 2000 evri. Z raznovrstnostjo cen želijo ustreči različnim okusom in proračunom. »Na podlagi naših izkušenj s prodajo umetnin v Sloveniji smo opazili, da Slovenci, ki niso nujno zbiratelji, običajno izkazujejo nekoliko drugačne navade pri nakupu umetnosti. Kljub temu da nismo najbolj umetniško izobraženi, smo opazili, da obstaja interes za umetniška dela, zlasti če je cena dosegljiva. Slovenci v primerjavi s stroški za druge predmete, kot so čevlji ali torbice, težje razumejo višje cene umetniških del. Pogosto na sejmih izpostavljamo idejo, da je umetniško delo trajna naložba. Sliko, v nasprotju s čevlji ali torbico, lahko občudujete dolgo časa in jo celo prodate naprej po višji ceni. Ta vidik poskušamo poudariti, da bi kupcem pomagali razumeti vrednost umetniških del v širšem smislu,« razloži Nina Jeza in doda, da vsako leto opažajo trend naraščanja cen umetniških del.

Odkar organizira sejem umetnin, je sogovornica spoznala, da so slovenski kupci lahko zahtevni, pri čisto vsakem pa je pomemben pozitiven pristop in osebno povezovanje, zaradi česar organizirajo tudi osebna srečanja z umetniki ter umetnicami. Takšen oseben stik lahko umetnini poveča vrednost ter vzpostavi čustveno povezavo, to pa je pri odločanju za nakup večkrat odločilnega pomena. Umetniška vodja Nina Jeza še pripomni: »Skozi devet let izvajanja umetniškega sejma smo opazili, da ima odnos Slovencev do kulture in umetnosti svoje posebnosti. Naš cilj s sejmom ni le prodaja umetniških del, temveč tudi izobraževanje kupcev. Ugotovili smo, da Slovenci imajo radi umetnost, vendar občutek za nakup ni tako izrazit. Odločili smo se postaviti poudarek na izobraževanju kupcev, da bi spremenili percepcijo umetnosti. Želimo poudariti, da umetnost ni le posnemanje, ampak tudi ustvarjanje, ki ima globlji pomen in vrednost. Prizadevamo si, da bi kupcem predstavili umetniško delo ne le kot dekoracijo, temveč kot izraz ustvarjalnosti, čustev in edinstvenosti. Posebno pozornost namenjamo tudi spodbujanju Slovencev, da bi vsaj enkrat v življenju kupili umetniško delo od umetnika, ne zgolj od ljubitelja. Želimo ustvariti zavedanje, da ima vsako umetniško delo svojo zgodbo, ustvarjalca in poseben pomen.« 

Priporočamo