»Žalosti me, da sem po šolanju generacij glasbenikov, ki se jim je s tem odprl svet in sedaj sodelujejo z najboljšimi glasbenimi skupinami, postal nekakšna nezaželena oseba, da ljudje ne vidijo tvojega dela,« pravi uveljavljeni tolkalist, skladatelj in glasbeni pedagog Zlatko Kaučič. Upal je, da bodo trije njegovi projekti kljub temu, da niso bili omenjeni v prijavni knjigi in niso bili neposredno prijavljeni na noben uradni razpis, dodatno umeščeni v program Evropske prestolnice kulture (EPK), ki jo bosta prihodnje leto gostili Nova Gorica in Gorica, in da bo tako deležen tudi nekaj sofinancerskih sredstev. Kot pravi, se je na koncu vse končalo pri obljubah in neodgovorjeni elektronski pošti. »Eden od projektov je bil Brda Contemporary Music Festival, z njim smo šli k programskemu direktorju Stojanu Pelku, ki nam je obljubil financiranje v višini 50.000 evrov, 20.000 evrov za letos, 30.000 evrov za naslednje leto, a vse to so bile le obljube,« pravi. Skupaj s somišljeniki in nekaj svojimi učenci je včeraj opozoril, da so domači glasbeniki v programu EPK ostali odrezani. Če se jim ne bo uspelo dogovoriti, za prihodnje leto v sodelovanju s tujimi glasbeniki napoveduje niz protestnih koncertov.

Zlatko Kaučič, tolkalist

Zlatko Kaučič Foto: Nataša Bucik Ozebek

Očitki o netransparentnosti

Podporo Zlatku Kaučiču je prišel javno izrazit direktor Goriškega muzeja Vladimir Peruničič. Do lanskega maja je bil član sveta Zavoda GO!2025, a nato protestno odstopil, ker se ni strinjal, kako zavod v program umešča dodatne projekte, ki niso bili sestavni del zmagovalne prijavne knjige, s katero je Nova Gorica dobila prestižni naslov. »Ne strinjam se z načinom, kako Zavod GO!2025 obravnava nosilce glasbenih programov v tem mestu. Ti nosilci so tu že desetletja in bodo po letu 2025 tudi ostali, medtem ko mnogih akterjev prihodnjega leta ne bo nikoli več v Novo Gorico,« pravi. Moti ga, da so v program dodatno umeščeni projekti šli zgolj skozi sito majhne skupine ljudi, ne pa skozi sito komisije in transparentnih postopkov.

Na spregledanost je pred dnevi opozorila tudi vršilka dolžnosti direktorice Kulturnega doma Nova Gorica Pavla Jarc. Kulturni dom je v program EPK vključen z dvema programoma na področju vizualne umetnosti, a kot ena osrednjih glasbenih ustanov na Goriškem so se nadejali, da bo podprto tudi njihovo mednarodno tekmovanje klasičnega saksofona v Sloveniji SaxGo, posebej zato, ker bodo prihodnje leto zaznamovali okroglo, deseto obletnico delovanja festivala. »Ko smo videli, da se financirajo tudi projekti, ki sprva niso bili vključeni v prijavno knjigo, smo znova dali pobudo, da nas vključijo vsaj z enim glasbenim projektom. Z dodatno finančno podporo bi tekmovanje lahko dvignili na višjo raven,« utemeljuje direktorica, medtem ko je umetniški vodja festivala Matjaž Drevenšek upal, da bi s podporo med drugim lahko obogatili nagradni sklad tekmovanja. Tako pa meni, da odgovorni z odrekanjem financiranja kažejo popolno nezaupnico goriškim glasbenikom. Če podpore ne bo, razmišlja o selitvi tekmovanja v Ljubljano.

Zlatko Kaučič, Vladimir Peruničič, Pavla Jarc, Matjaž Drevenšek

Zlatko Kaučič je s somišljeniki in podporniki opozoril, da domači glasbeniki težko pridejo v program Evropske prestolnice kulture. Foto: Nataša Bucik Ozebek

EPK: Nič še ni dokončno

Direktorica Zavoda GO!2025 Mija Lorbek skupaj s sodelavci očitke zavrača in pojasnjuje, da je projekt Evropske prestolnice kulture podvržen strogim pravilom in ga stalno nadzorujeta tako strokovni svet evropske komisije kot Mestna občina Nova Gorica. Zagotavlja, da nobeden od obstoječih festivalov ni bil neposredno in brez prilagoditev vključen v program, saj je komisija pri izboru iskala izvirnost. »Dosledno moramo skrbeti za namensko dodelitev sredstev, kar pomeni, da ne moremo kar tako razdeljevati denarja, ampak moramo slediti tistemu, kar je bilo obljubljeno v prijavni knjigi in drugih strateških dokumentih,« pojasnjuje in zagotavlja, da glasbeni program še zdaleč ni osiromašen domače glasbene ponudbe.

»Na glasbenem področju izvajamo kvaliteten program z vrhunskimi domačimi in tujimi umetniki, kot so pianist Aleksander Gadžijev in Dresdenski simfoniki, lotevamo se inovativnih zvočnih instalacij, kot je Netopirska simfonija v gradu Rihenberk, pripravljamo zahtevne operne premiere, kot bodo Rossinijevo Potovanje v Reims ter nova izvirna operna dela. Izjemno pomembno bo tudi delo koordinacije nevladne zadruge za glasbene projekte GONG. Ta predstavlja veliko priložnost, da se neodvisni glasbeni ustvarjalci in organizatorji koncertov ter festivalov med seboj tesneje povežejo in soustvarjajo prihodnji, tudi čezmejni program,« našteva direktorica in pojasni, da je bil k slednjemu povabljen tudi Kaučič. Programski vodja GO! 2025 Stojan Pelko dodatno pojasnjuje, da so se v primeru Zlatka Kaučiča že povezali z avstrijskim Bad Ischlom (letošnji nosilec naziva EPK) in Slovenskim kulturno-informacijskim centrom na Dunaju, da bi skupaj organizirali Kaučičev nastop ob »primopredaji« med avstrijsko in slovensko EPK novembra letos, da so programske možnosti še odprte in da tudi pogovori glede podpore festivalu SaxGo prihodnje leto niso popolnoma zaključeni, saj priprava finančnega načrta še poteka. »Zato obžalujemo, da smo kot partnerji izpostavljeni tovrstnim pritiskom kulturnega doma, saj smo oboji predstavniki dveh javnih zavodov Mestne občine Nova Gorica,« dodaja Pelko. 

Priporočamo