V Ljubljani bo od 6. do 11. decembra potekal decembrski cikel dogodkov Mesta žensk, katerih rdeča nit je mitologija. Odprla ga bo premiera videoperformansa Vrhunec, ponudil bo še okroglo mizo, razstavo, serijo štirih performansov, predstavo gostujočega nemškega kolektiva ter zaključni koncert s špansko gostjo. Vrhunec je videoperformans o pomenu spomenika kulturne dediščine v trenutku, ko je nasilno izbrisan. Na okrogli mizi z naslovom Umetnost destrukcije z Anamarijo Batista, Noahom Charneyjem in Svetlano Slapšak bo beseda tekla o pomenu umetnosti (kot) destrukcije v dobi, ko na Poljskem in v ZDA omejujejo pravico do splava, na Madžarskem prepovedujejo informiranje o skupnosti LGBTIQ+, v Sloveniji pa deklarirano neonacistična društva dobivajo status društev v javnem interesu, medtem ko so borci za »pravice nerojenih otrok« spet na pohodu. Razstava umetniškega kolektiva projekta Politika dotika z naslovom Izbrisani pogledi, ki jo bodo v četrtek odprli v Stari mestni elektrarni, se navezuje na nezakoniti izbris več kot 25.000 ljudi iz registra stalnega prebivalstva Slovenije leta 1992. Članice kolektiva – med njimi so ženske iz številnih delov sveta, ki danes za svoj dom imenujejo Ljubljano, Logatec in Zagreb – so platno v mešani tehniki ustvarile na delavnicah Politika dotika, ki so med julijem in decembrom 2022 potekale v Sloveniji in na Hrvaškem. Modalni venček v štirih dejanjih (osvobajanje od tradicije) je poskus manjše odrske retrospektive, ki prehaja v vztrajnostni performans. Umetnica Lala Raščić bo drugega za drugim izvedla performanse Evmenide (2014), EE-0 (2018), GORGO (2020) in Počimalja – Tista, ki začne pesem (2022). Performansi združujejo grško mitologijo, anarhistično ideologijo in ženski bes s folklornimi zvrstmi in monodramo. Berlinska gledališka skupina Lovefuckers raziskuje različne možnosti upora in se sprašuje, kaj nam o spreminjanju sveta lahko pove Ištar, boginja, ki je pred davnimi časi živela v babilonskem svetem mestu Uruk. V predstavi Ištar se vrača združujejo igro, glasbo, video in lutkarstvo ter izhajajo iz predstave o svetu, zazibanem v sen. Caliza je glasbeni vzdevek sintpop, alterpop in new wave ustvarjalke Elise Perez. Glasbenica iz Madrida se je po več kot petih letih sodelovanja z drugimi skupinami, v katerih je igrala bobne, leta 2015 odločila za samostojno pot. Nedavno je izdala tretji album El descenso (2021). Vpeljava v njen nastop bo Muzikačaka – one-woman-looper band, zvočni projekt Sare Korošec. sta
Rožnati časi za svetovno orožarsko industrijo