»Sodoben prostor, a hkrati domač,« je bilo mogoče slišati iz občinstva, ki je v petek zvečer prvič vstopilo v nadomestno Malo Dramo na Litostrojski cesti, in še, da se bodo na gledališki prostor v nekdanji industrijski hali lahko navadili. Letošnja sezona SNG Drama Ljubljana se je začela s premiero predstave Povišica. Z zanimanjem, nekateri tudi s skepso in zadržanostjo, so gledalci in gledalke tako pred dnevi vstopali v začasno gledališko hišo. Marsikdo, s katerim smo se po predstavi pogovarjali o izkušnji prostora, je svoje vtise strnil z besedami, da je prijetno presenečen, povedali pa so tudi, da je akustika v dvorani dobra. Nekateri so še izpostavili, da je bilo sedenje zaradi več prostora med vrstami sedežev bolj udobno kot v matični hiši.
Zunaj mestnega središča
»Zanimivo je, drugače, čeprav imam nekoliko mešane občutke glede na matično stavbo, a mislim, da se bo ta prostor za časa prenove prijel. Tu je vse bolj sodobno, kar je tudi lepo,« je po prihodu iz dvorane v preddverju začasne Male Drame, obdanem v lahkotno srebrno folijo, komentirala gledalka Nela. »Avla se mi zdi zelo prijetna, je bolj prostorna, in tudi dvorana je prostornejša, kot je bila v matični hiši. Spominja me na Malo Dramo. Gre za primeren prostor za gledališke uprizoritve,« je svoj pogled strnila profesorica za govor na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo (AGRFT) in nekdanja članica ansambla SNG Drama Ljubljana Alida Bevk. Da se ji prostor nadomestne Male Drame zdi »čisto v redu«, je dejala tudi multidisciplinarna umetnica in režiserka Ema Kugler. Dodala je še, da je »bil to izhod v sili in je v bistvu dobro rešeno«.
»Presenetljivo v redu,« je prostore komentiral tudi direktor Slovenskega gledališkega inštituta Gašper Troha. »Ambient je simpatičen, deluje veliko manj industrijsko, kot je bilo pričakovati. Mala Drama je preslikana, tako da je po eni strani zelo domače, po drugi strani pa se mi je pritaknila misel, da glede na nov ambient niso izkoristili možnosti, da bi bile stvari v prostoru lahko drugačne. Denimo večje, višje.«
»Lepo se je srečati z ljudmi, s katerimi smo se neprenehoma srečevali v Drami, čeprav me sam prostor ni tako objel, kot bi me stara Drama. Srebrnina, ki sem jo zagledala ob vstopu, bi verjetno šla prej na kakšen 'rejv' dogodek, mogoče bi pričakovala, pa naj se sliši staromodno, kraljevske žametne zavese, da bi mi dale nekoliko vtisa časa, ki ni pobegnil in se na silo moderniziral. A vseeno sem presrečna, da se je sezona začela, in upam, da se bom navadila hoditi sem, saj sem imela Dramo prej čez cesto,« pa je dejala upokojena televizijska voditeljica Miša Molk, ki je še dodala, da bo za naslednje prihode na Litostrojsko cesto naštudirala avtobusne vožnje. O lokaciji gledališča zunaj mestnega središča je docentka govora na AGRFT Nina Žavbi dejala, da je »treba nekoliko zamenjati perspektivo, saj greš zdaj v Dramo nekam drugam in je tako gledališki dogodek, ki je ponavadi v središču mesta, drugačen«. Ena od gledalk pa je svoje vtise strnila tako: »Fantastično je. Ljubljana je postala Berlin. Čas je, da se začne kaj dogajati tudi v Črnučah, Šiški in Fužinah, ne samo v gentrificiranem mestnem središču.«
Nekaj pomanjkljivosti
A ravno to, da se je Drama preselila na Litostrojsko cesto in ni s svojim programom, z izposojo dvoran drugih kulturnih ustanov in gledališč, ostala v središču mesta, se umetnici in docentki za kostumografijo na AGRFT Tini Kolenik zdi največja pomanjkljivost nadomestnih prostorov nacionalnega gledališča. »Dvorana sicer poskuša biti kopija Male Drame, kar vidimo tudi po slabi postavitvi reflektorjev, ki bi morali biti zaradi odra višje nameščeni. Lahko bi izkoristili prostorske danosti in naredili drugačen prostor, ne pa ga kopirali,« je še dejala sogovornica.
O izkušnji s prostori začasne Male drame še z druge strani, torej skozi perspektivo ustvarjalcev, pa je Rok Vihar iz SNG Drama Ljubljana, ki je del igralske zasedbe v predstavi Povišica, dejal, da je »oder tak, kot mora biti in kot ga morajo ljudje tudi videti, medtem ko se z zaodrjem še borimo«. Polona Janežič, ki je v predstavi poskrbela za glasbo, pa je za nadomestno dvorano dejala, da je prostor zelo dobro narejen in da je v njem dobra tudi akustika.