Letošnja gledališka sezona se sicer še zdaleč ni iztekla, toda v Šentjakobskem gledališču so že polni načrtov za prihodnost, pravi direktor enega najstarejših evropskih ljubiteljskih teatrov Milan Golob. »Pretekli dve leti, ki ju je po eni strani zaznamovala epidemija ter z njo povezano zaprtje gledaliških ustanov, po drugi pa obeleževanje stoletnice našega delovanja, sta nas napeljali k temeljitemu premisleku naše identitete in vsega, kar počnemo. O smislu in pomenu našega dela smo zdaj še bolj prepričani.« Nedavno prenovljena velika dvorana v Mestnem domu jim tako v tehničnem pogledu zdaj omogoča še boljše ustvarjalne pogoje, toda tudi vsebinskih ambicij jim ne manjka: to izkazuje že pravkar predstavljeni program za prihajajočo sezono, ravno tako pa se bodo na njihovo pobudo praznovanju jutrišnjega svetovnega dneva gledališča prvič pridružili tudi ljubiteljski gledališčniki.

Repertoarni korak naprej

Repertoar za prihodnjo sezono je tako kot program tekoče (v njej bo sledila še premiera Cankarjeve satirične komedije Za narodov blagor, ki jo bo režiral Gojmir Lešnjak - Gojc) oblikovala umetniška vodja Mojca Kreft, dramaturginja in teatrologinja, ki se sicer s tega mesta poslavlja, saj je pred časom prevzela položaj vršilke dolžnosti direktorice Slovenskega gledališkega inštituta. »Če sem jubilejno sezono poskušala zasnovati tako, da bi pomenila svojevrsten poklon zgodovini in duhovnemu izročilu tega gledališča, sem se pri premisleku programa za prihodnjo sezono v pomembni meri naslonila na uveljavljene režiserje, ki so že uspešno delali v Šentjakobskem gledališču, v želji, da bi se z njimi lotili zahtevnejših del klasične evropske dramatike.«

Po njenem prepričanju namreč pri premišljevanju gledališča ni primerno posebej ločevati med ljubiteljskim in poklicnim gledališkim ustvarjanjem, saj se napajata iz istega vira – zato tudi ni razloga, da bi se na nepoklicnih odrih izogibali težavnejšim dramskim besedilom. »Repertoar je v celoti sestavljen iz del, ki bodo na odru Šentjakobskega gledališča uprizorjena prvič – med njimi so tudi besedila dveh pomembnih avtorjev, s katerimi se doslej na njem nismo spoprijeli, to sta Samuel Beckett in Bertolt Brecht.« Obeta se pet premier: Juš Zidar bo zrežiral predstavo Linhart po besedilu Andreja Rozmana - Roze, slovito Beckettovo igro Čakanje Godota bo priredil in režiral Jaša Jamnik, Ira Ratej pa bo zrežirala Gogoljevo satiro Revizor; dve znani Brechtovi drami, Malomeščansko svatbo in Opero za tri groše, bo v enotni uprizoritvi z naslovom Brecht o Brechtu prepletla Sara Lucu, Milan Golob pa se bo lotil priredbe več Molierovih besedil, ki jih bo režijsko povezal v uprizoritev z naslovom Država, to sem jaz. »To so igralsko zahtevna besedila, vendar ne dvomim, da bo tukajšnja gledališka družina takšne izzive zmogla,« dodaja Mojca Kreft.

Ohranjanje poslanstva

Prav zavedanje o kakovosti nepoklicnega gledališča jih je napeljalo k pobudi, da bi v prihodnje svetovni dan gledališča, 27. marec, praznovali tudi ljubiteljski gledališčniki; v sodelovanju z javnim skladom za kulturne dejavnosti (JSKD) so se zato odločili, da bo ta dan odslej tudi dan slovenskega ljubiteljskega gledališča, prazniku pa so se pridružili s svojo poslanico, ki jo je napisal igralec ter režiser Gojmir Lešnjak - Gojc – v njej je med drugim poudaril, da je prapočelo gledališke umetnosti prav v ljubiteljski igri. »Upamo, da bo to praznovanje spodbuda k razvoju ter še tesnejšemu povezovanju ljubiteljskih gledaliških skupin,« je ob tem dejal Jan Pirnat z JSKD.

S prihodnjo sezono na mesto umetniškega vodje Šentjakobskega gledališča prihaja dramaturg in teatrolog Rok Andres, ki je s hišo med drugim sodeloval že ob pripravi znanstvenega simpozija ob stoletnici, uredil je tudi spremni zbornik, ki bo izšel v kratkem. »Prevzem te dolžnosti je izjemna čast in odgovornost,« je povedal. »Gledališče sicer razumem kot kolektivno umetnost, zato vlogo umetniškega vodje vidim predvsem v smislu nekakšnega posrednika, ki zmore zaznati ustvarjalne energije članov društva in jim poiskati primerne naloge.« 

Priporočamo