»V prihajajočo sezono vstopamo optimistično, kajti vrata Drame bomo končno spet odprli na stežaj, znova smo vzpostavili ustaljeno ponudbo abonmajev iz časa pred epidemijo, pa tudi v programskem smislu smo se že dodobra otresli omejitev, ki so določale naše delovanje v zadnjih dveh letih,« je ob predstavitvi repertoarja v prihodnji sezoni poudarila ravnateljica SNG Drama Ljubljana Vesna Jurca Tadel. »Tako na odru ponovno načrtujemo uprizoritve z večjimi zasedbami, obnovili smo tudi vezi s tujino.« Skupno bodo pripravili trinajst premier, med njimi tudi tri krstne uprizoritve.

Med klasiko in novostmi

Na velikem odru se bo zvrstilo šest premier. Prva med njimi bo mednarodna koprodukcija Prometej '22, ki že nastaja v sodelovanju z dvema romunskima gledališkima hišama – Madžarskim državnim gledališčem v Cluju in Državnim gledališčem Konstanca. Igralci prihajajo iz vseh treh gledališč, za ironično predelavo Ajshilovega Vklenjenega Prometeja, ki bo spregovorila o usodi intelektualcev v 21. stoletju, pa bo poskrbel znani režiser Gabor Tompa; premiera v Cluju bo že 1. julija, v Ljubljani pa predvidoma 15. oktobra. Že pred tem bo na odru Drame zaživela distopična igra Čistilci, ki jo je zasnoval sloviti madžarski režiser Arpad Schilling, ki bo ob tej priložnosti prvič režiral v Sloveniji. Sledila bo še ena krstna uprizoritev, tokrat domačega besedila, napisanega po naročilu: to bo drama Zaznamki avtorice Katarine Morano, ki jo bo režiral Žiga Divjak, predstava pa bo tematizirala našo vsakdanjo sodobnost.

Po več kot sto letih se bo na oder Drame vrnila klasika Mrtvaški ples Augusta Strindberga, nazadnje so jo na njem uprizorili leta 1920, absurdistično komedijo o zastrupljeni zakonski skupnosti pa bo v priredbi Žanine Mirčevske zrežiral Eduard Miler. Še en ambiciozen projekt bo Mrakijada, ki ga bo po avtobiografski trilogiji dokaj redko uprizarjanega slovenskega dramatika Ivana Mraka zrežirala Nina Rajić Kranjac; v družinski sagi, ki odseva razpad moralnih in etičnih vrednot, bo nastopalo dvajset članov igralskega ansambla in gostov. Program velikega odra bo sklenila postavitev še ene klasike, to bo Striček Vanja Antona Pavloviča Čehova v režiji Janusza Kice.

Od eksperimenta do koncertov

Štiri premiere bodo pripravili v Mali Drami. Sezono bo septembra odprla prva slovenska uprizoritev drame Otroci sodobne britanske avtorice Lucy Kirkwood, ki jo bo režirala Nina Šorak, sledila pa bo še ena igra, ki bo na slovenske odre postavljena prvič – to bo Gibanje srbskega dramatika mlajše generacije Dimitrija Kokanova, ki skozi šest samostojnih, vendar tematsko povezanih monologov obravnava strahove v času nenehnih kriz; režiral jo bo Juš Zidar. Krstno uprizoritev besedila Gospa Dalloway, ki ga je po znamenitem istoimenskem romanu Virginie Woolf (1925) napisal hrvaški dramatik Tomislav Zajec, bo zrežiral Peter Petkovšek, za konec pa bo sledila prva slovenska uprizoritev drame Še vedno Alice o znanstvenici, ki jo na vrhuncu kariere prizadene zgodnja alzheimerjeva bolezen; režiral bo Matjaž Zupančič.

Sezono bodo zaokrožili trije avtorski projekti: v okviru platforme Drama Laboratorij bo nastal neobičajen hepening Polenta po zamisli igralke Eve Jesenovec, ki bo v njem tudi nastopila, izvedla pa ga bo v eni od trgovin blagovnice Maxi; režirala bo Mojca Madon. V okviru platforme Čakajoč Supermana bo študentka AGRFT Živa Bizovičar zasnovala avtorski projekt Žene v testu, v katerem ljudsko izročilo premišljuje na način nadomestila za (nacionalne) mite, sledil pa bo še avtorski projekt Alica: nekaj solilogov o neznosnosti časa režiserja Luke Marcena.

V Dramo se bodo z jesenjo vrnili tudi glasbeni večeri, poslej naslovljeni Ars in Drama, saj jih bodo pripravljali v sodelovanju z umetniškim programom Ars Radia Slovenija. Novost pa bo še natečaj za izvirno slovensko dramsko besedilo, s katerim želijo spodbuditi pisanje slovenskih dram – ki bi jih nato seveda tudi uprizorili.

Priporočamo