Uvodni četrtkov koncert pod naslovom Vse barve harmonije je tako rekoč že tudi vsebinsko naznanil letošnjo sezono 2022/2023 v SNG Opera in balet Ljubljana: v zvočne barve odet večer, z novo likovno podobo v mavričnih barvah, z mislijo na mater Zemljo, kjer človek s svojimi posegi ruši ravnovesje. Osnovnim elementom narave, torej zraku, zemlji, ognju in vodi, so v premislek dodali še petega, eter, ezoterični element, ki ga je skušal opredeliti že Platon. To bo tudi poklon življenju, ki se nenehno preoblikuje, tako kot narava in umetnost, so ob razgrnitvi sezone izpostavili svojo letošnjo rdečo nit v ljubljanski Operi.
Štiri operne premiere
Marko Hribernik, programski direktor za opero, je za začetek sezone napovedal opero za sladokusce, Ariadno na Naksosu, operno dvodejanko Richarda Straussa. V ljubljanski Operi je bila uprizorjena prvič in zadnjič pred 24 leti, oktobra pa bo torej ponovno postavljena v režiji Marina Blaževića in pod taktirko Aleksandra Markovića. Za dodano vrednost so k sodelovanju povabili dva solista z mednarodno veljavo, to sta nemška sopranistka Maida Hundeling in mehiški tenorist
Luis Chappa.
Januarja se obeta velika operna koprodukcija z gledališčem Teatro Goldoni iz Livorna, postavili bodo Italijanko v Alžiru, glasbeno veseloigro v dveh dejanjih Gioachina Rossinija. Režiral bo Emanuele Gamba, dirigiral Marco Guidarini, del umetniške ekipe pa prihaja tudi iz beneškega Teatra La Fenice. Do konca sezone sledita še dve operni klasiki. Marca na oder prihaja Trubadur Giusepeja Verdija (režija Gianluca Marcianò, režija Yulia Roschina), za konec sezone maja pa še ruska mojstrovina Evgenij Onjegin Petra Iljiča Čajkovskega. K sodelovanju so povabili eksperta za Čajkovskega, kazahstanskega dirigenta Alana Buribajeva, režiser pa bo Vinko Möderndorfer. To postavitev so načrtovali že v lanski sezoni, a je bila žrtev koronskih časov.
Obnovili bodo tudi nekaj repertoarnih predstav, denimo Donizettijev Ljubezenski napoj iz lanske sezone, ki je za mladinske predstave v letošnji sezoni že tudi razprodan, na deske novembra in decembra ponovno prihaja Offenbachova opereta Orfej v peklu, obudili pa bodo še tri temeljne kamne operne literature: Verdijevo opero Nabucco, Bizetovo Carmen in Verdijevo opero Traviata, ki v letu 2023 praznuje 20. obletnico postavitve v ljubljanski Operi. Lanska uspešnica Gounodova opera Faust pa bo gostovala na mednarodnem opernem festivalu v Zagrebu.
Surfanje na valu
Programski direktor za balet Renato Zanella je dejal, da ga veseli, »da lahko ponovno surfamo na valu prejšnje sezone. Povezanost in nadaljevanje sezone pomeni tudi neko umetniško kontinuiteto, ki nas umešča v mednarodni prostor. Sezono torej nadaljujemo z lanskimi predstavami, nabor pa bomo povečali še z dvema novima premierama.« Zelo pomembna se mu zdi tudi ponovna uprizoritev domačega baleta Picko in Packo, kajti ta balet privablja v njihovo hišo najmlajše obiskovalce, v njih pa vidi potencial.
Najpomembnejša bo zagotovo januarska baletna koprodukcija s Cankarjevim domom, klasična romantika Giselle Adolpheja Adama, ki jo bo koreografiral José Carlos Martínez, dirigiral pa bo Kevin Rhodes. Druga baletna premiera v sezoni bo Ljubezen (Love), večer, ki ga koreografira sam na glasbo Arnolda Schönberga Ozarjena noč ter na Pesem o zemlji Gustava Mahlerja. »Izbral sem naslov Ljubezen, ampak ne v smislu nekega oguljene kičaste fraze, temveč me je zanimal globok odnos med človekom in naravo.« Kar se tiče železnega repertoarja, pa je povedal, da je na ljubljanskem odru Hrestač prisoten že 20 let, novembra zato z njim gostujejo na gala baletnem večeru v Benetke, marca pa z Romeom in Julijo odhajajo še v Trst.