V SNG Drama Ljubljana so še pred sklepno premiero letošnje sezone – to bo Striček Vanja Antona Pavloviča Čehova v režiji Janusza Kice, ki ga bodo na veliki oder postavili v drugem tednu junija – predstavili program prihodnje; ta bo tudi zadnja, ki jo bodo pred začetkom celostne prenove stavbe pripravili in odigrali v sedanjih prostorih. Kot pojasnjuje ravnateljica Drame Vesna Jurca Tadel, so se pri oblikovanju repertoarja vrnili k izhodiščem – k močnim likom, močnim dialogom in močnim zgodbam. »Naš program sloni na štirih stebrih, ki so naše poslanstvo, tradicija in zaveza: to so uprizarjanje klasičnih besedil, uprizarjanje del slovenskih avtorjev, uprizarjanje najbolj tehtnih ter vznemirljivih sodobnih tujih dram in pa izbor vrhunskih sodelavcev.«

Kakor dodaja, se bo ta preplet klasičnih in sodobnih predlog osredotočal na »odnose med ljudmi, ki prerasejo v boj strasti na osebni ali družbeni ravni ali pa se zapletejo v komedijski vozel«, hkrati pa bo odpiral večno aktualne teme, ki odsevajo tudi našo sodobnost.

Med klasiko in sodobnostjo

Novo sezono bodo na velikem odru odprli septembra s premiero Antigone Dominika Smoleta, ki jo bo režiral Janez Pipan; ta se v Dramo vrača po uspešni postavitvi Cankarjevih Hlapcev v letu 2017. »Gre za morda celo najboljše slovensko dramsko besedilo, ki zastavlja bistvena moralna vprašanja, dogajanja po svetu pa ga vsak dan bolj aktualizirajo,« meni Vesna Jurca Tadel. Oktobra bo sledila premiera krstne uprizoritve dramatizacije romana Jutranja zvezda norveškega pisatelja Karla Oveja Knausgarda, ki jo je po naročilu gledališča pripravil Goran Vojnović; režiral bo Ivica Buljan. Zatem bosta sledili dve klasični komediji, ki ju po besedah ravnateljice že (pre)dolgo ni bilo na sporedu; to sta Kar hočete Williama Shakespeara (režiser bo Janusz Kica) in pa Molierov Skopuh v režiji Slobodana Unkovskega.

Ponudbo na velikem odru bosta zakrožili še dve prvi slovenski uprizoritvi. Dramo Nebesje prodorne britanske avtorice Lucy Kirkwood (iz Male Drame recimo že poznamo njeno igro Otroci) bo režiral Sebastijan Horvat, slovito ljubezensko zgodbo Edmonda Rostanda Cyrano de Bergerac (v predelavi znanega angleškega dramatika Martina Crimpa) pa bo na oder postavil režiser Tin Grabnar.

Poklon Mali Drami

Uvodna premiera v Mali Drami bo septembra prva slovenska uprizoritev igre sodobnega nemškega dramatika Rolanda Schimmelpfenniga Dan, ko jaz ni bil več jaz v režiji Maše Pelko, v decembru bo sledilo najpomembnejše delo poljskega dramatika Slawomirja Mrožka Tango (režija Luka Marcen), zadnji dve predstavi na tem odru pa bosta, kot pravi ravnateljica, »svojevrsten poklon edinstvenemu gledališkemu prostoru Male Drame«, ki bo po prenovi precej drugačna ter bo delovala v drugem delu stavbe. Marca bo tako premiero doživela groteskna satira Ameriški sen Edwarda Albeeja – ki je bila leta 1963 prva uprizoritev Drame izven njenih prostorov, kar je bil nekakšen zametek Male Drame – v režiji Igorja Pisona, aprila pa bo krstno uprizorjeno besedilo Matjaža Zupančiča Te igre bo konec v avtorjevi režiji; s to predstavo se bo Zupančič postavil ob bok Yasmini Rezi kot najpogosteje uprizarjani avtor v Mali Drami.

Nadaljevali bodo tudi s koncertnim ciklom Ars in Drama, ki ga pripravljajo v sodelovanju s Tretjim programom Radia Slovenija – programom Ars. V sodelovanju s Slovenskim gledališkim inštitutom (Slogi) pa so zasnovali še nov program Slogi in Drama, ki bo posamezne uprizoritve pred premiero osvetlil z vidika gledališke zgodovine. 

Priporočamo