Strokovna žirija 37. Čufarjevih dni je letos v dogovoru z organizatorjem festivala ljubiteljskih gledališč, Gledališčem Toneta Čufarja Jesenice, izbrala možnost, da podeli posebno priznanje za posebne dosežke igralcu ali igralki, ki v odrski drugačnosti pokaže svojo odličnost in izstopa od ustaljenih odrskih principov.
Žirija se je soglasno odločila, da priznanje prejme Zvone Negode za vlogo Sobarja v uprizoritvi Zaprta vrata skupine KUD Fofite Medvode. »Igralec Zvone Negode, sicer miniaturno vlogo, predstavi z izrazito odrsko prezenco, s čistostjo figure in stilizmom, ki včasih prerase v grozljivo monotono ponavljanje gest, mimike in prostorskega obvladovanja. Poleg čiste dikcije za svojo igralsko izraznost uspešno uporablja tudi tišino, masko in odrsko disciplino,« so zapisali v obrazložitvi.
Čufarjeva plaketa za najboljšo žensko vlogo je tokrat odšla v roke Tjaše Valenčič Rudolf za vlogo psihoterapevtke Eve v predstavi Popolni tujci Šentjakobskega gledališča Ljubljana. Kot je zapisala strokovna žirija v sestavi Aleš Jan, Mojca Madon in Nika Korenjak, igralka v predstavi pokaže izjemno natančnost pri izvajanju realističnega lika izobražene ženske s kompleksno začrtanim značajem, skozi katerega udarja večplastna ranljivost.
Plaketo za najboljšo moško vlogo je žirija izjemoma podelila celotni igralski ekipi Agata Visoška v izvedbi KD Loškega odra Škofja Loka. To so Jan Bertoncelj, Janez Justin, Andrej Šubic, Branko Pečelin, Matjaž Eržen, Bojan Trampuš, Gašper Murn, Matej Čujovič in Dane Jemc. »Devet moških igralcev nam najprej postreže z živahno, dinamično, prepričljivo in tudi načrtno zbadljivo razpravo pomembnih krajanov Visokega, ki odločajo o življenju ženske Agate. Kljub raznolikosti vlog, se igralsko med seboj vešče dopolnjujejo, kar zagotovo kaže na odlično kondicijo in tudi uigranost celotnega ansambla. Izkazujejo izrazito dober občutek za plasiranje pomenov in kljub resni tematiki, za ohranjanje komičnosti, ki doživi svoj vrhunec v absurdno dolgem skupinskem pretepu,« so med drugim zapisali v obrazložitvi.
Najboljša predstava po oceni strokovne režije, ki si je poleg plakete prislužila tudi denarno nagrado, je bila prav tako Agata Visoška v režiji Tatjane Peršuh. Gre za avtorski gledališki esej, ki na podlagi besedila Ivana Tavčarja preraste v sodobno gledališko dejanje z globoko sporočilnostjo. »Predstava, ki je vsekakor vredna ogleda,« je bila jasna žirija. Občinstvo pa je s povprečno oceno 4,76 kot najboljšo prepoznalo predstavo Popolni tujci v režiji Jasmina Kovica.