V Mestnem gledališču ljubljanskem so podrobneje predstavili program prihajajoče gledališke sezone, ki so jo poimenovali Prepovedane poti, v njej pa bodo pripravili skupno deset premier – od teh jih bo polovica uglašena na dramsko, polovica pa na komedijsko noto, pojasnjuje direktorica in umetniška vodja MGL Barbara Hieng Samobor. »Živimo v času svetovnih kriz, vojn in poglabljanja razlik med ljudmi, kršenja človekovih pravic in mednarodnih pogodb ter vse bolj uničenega okolja,« ugotavlja. »A kaj lahko stori umetnost, česar politika ne zmore ali noče? Zagotovo lahko spodbudi k razmisleku in čuječnosti, vzbudi občutja in sočutja – ter nas obogati in plemeniti.« V to smer se obrača tudi repertoar, ki ne želi spregledovati stanja sveta, hkrati pa noče biti zgolj preprost odsev trenutnih družbenih razmer; na sporedu bodo tri krstne uprizoritve, še pet besedil bo na slovenske odre postavljeno prvič, dve pa pripadata zakladnici klasičnih del.
Sezono bo prihodnji četrtek odprla težko pričakovana uprizoritev Kazimir in Karolina v režiji Nine Rajić Kranjac po znameniti predlogi Ödöna von Horvátha, umeščeni na začetek tridesetih let 20. stoletja, v čas vzpona fašizma ter nacizma, v kateri se tragično prepletajo usode obupanih in obubožanih: v naslovnih vlogah bosta Jana Zupančič in Primož Pirnat. Naslednji večer pa bo na Mali sceni sledila še premiera predstave Čas za veselje sodobnega norveškega pisatelja in dramatika Arneja Lygreja; igro o odnosih, osamljenosti in skupnosti režira Anja Suša, ki sicer trenutno deluje v Stockholmu. Kljub postavitvi na mali oder bo v njej nastopilo kar devet igralcev.
Med odnosi in družbo
Na velikem odru se bo poleg omenjene zvrstilo še pet premier, dve bosta že oktobra. Najprej bo na vrsti Radost avtorja in režiserja Nejca Gazvode v koprodukciji z Mestnim gledališčem Ptuj; sodobna drama, postavljena v današnjo Ljubljano, med drugim tematizira izgubo doma in pomanjkanje bližine, za katero trpijo njeni liki. »Igra bo sicer interpretirana kot zgodba o stanovanjski krizi, ampak v resnici se mi zdi, da je to zgodba o tem, kako niti lastnim sanjam ne verjamemo več, a kljub temu vztrajamo, ker nam pač nič drugega ne preostane,« razmišlja Gazvoda.
Sledil bo režijski prvenec Sebastiana Cavazze, ki se bo lotil drame Luč ugasne enega najbolj znanih sodobnih britanskih dramatikov Simona Stephensa, ki tako kot njegovo zgodnje delo Harper Regan (v MGL je bilo postavljeno leta 2011 v režiji Borisa Ostana) pod drobnogled jemlje intimne in družinske odnose. »Osrednji režijski poudarek bo na prepletanju sočasnih dogodkov v različnih mestih na severu Anglije, in sicer v trenutku, ko protagonistka doživi možgansko kap in se v tunelu med življenjem in smrtjo sprehodi skozi kompleksne odnose svojih treh otrok ter svojega odtujenega moža,« pojasnjuje Cavazza.
Novembra bo na vrsti zimzelena, vendar aktualizirana komedija Ta veseli dan ali Matiček se ženi Antona Tomaža Linharta v režiserskem branju Diega de Bree. »Čeprav gre za predelavo francoske rokokojske dramske predloge, predstavlja Linhartova veseloigra povsem izvirno vsebinsko in jezikovno umetniško delo, nastalo v času, ko pri nas nismo poznali niti slovenske dramatike niti slovenskega gledališča,« je prepričan de Brea. »Verjamem, da ima močno sporočilno in estetsko vrednost, ki je lahko danes še kako provokativna, pa tudi humorna.« Po uprizoritvah Sedem dni in Usedline se bo z novo predstavo Zakaj sva se ločila vrnila naveza avtorice Katarine Morano in režiserja Žige Divjaka, sezono pa bo zaokrožila komedija Buržoazija, ki jo je po naročilu napisal Milan Ramšak Marković, režirala pa bo Nina Ramšak Marković.
Novosti na Mali sceni
Na odru Male scene bo decembra prva slovenska uprizoritev drame Ex nemškega dramatika Mariusa von Mayenburga, zgodba »o paru, ki se ne vidi več«, in o noči, ko se razkrijejo vse rane in laži, kakor jo je med drugim opisala režiserka Maruša Kink. Kmalu zatem bo sledila premiera melanholične komedije Yasmine Reza James Brown je uporabljal navijalke v režiji Jane Menger, marca pa še prva slovenska uprizoritev besedila Vila blok Evropa nemškega avtorja Lutza Hübnerja, ki ga bo režirala Barbara Hieng Samobor.
Tudi v tej sezoni – in sicer v začetku februarja – bodo v MGL gostili regionalni festival Ruta, na katerem se bodo znova zvrstile uprizoritve mestnih gledališč iz šestih republik nekdanje skupne države. Manjkal ne bo niti tradicionalni spomladanski koncert v Kinu Šiška s člani in članicami igralskega ansambla ter študenti AGRFT.