Vodilna slovenska institucija ljubiteljskega gledališča si je za prihajajočo sezono zastavila ambiciozen program. Na odru Šentjakobskega gledališča se bodo zvrstile štiri premiere, še pred tem pa bodo 24. septembra premierno uprizorili Molièrovo komedijo Država, to sem jaz, ki so jo preimenovali in zdaj nosi naslov Dr. Molière. Z njo bodo v režiji Milana Goloba, tudi direktorja gledališča, simbolno sklenili lansko jubilejno sezono. Uradno bo 13. oktobra novo sezono odprla zamejska režiserka Jasmin Kovic z dramedijo Popolni tujci, ki je nastala po motivih istoimenske uspešne italijanske komedije. Umetniški vodja Rok Andres je navdih za novo sezono črpal iz prejšnje, saj so praznovali stoletnico gledališča, hkrati pa so se na začetku lanske sezone še poznale posledice epidemije. Njegova želja je, da bi novo gledališko poglavje naslovilo sodobni čas in druženje ob ustvarjanju, ki je bistvo ljubiteljske dejavnosti. »Vse štiri uprizoritve se bodo na različne načine ukvarjale z odnosi, torej z odnosi med partnerji in v družbi. Predvsem bo vsaka na svoj način postavljala v ospredje vprašanje ljubezni, kar bo tudi rdeča nit sezone, predvsem zaradi tega, ker brez ljubezni ni ljubiteljskega gledališča.«

Shakespeare v feministični preobleki

Prva premierna predstava Popolni tujci nastaja v koprodukciji SKPD F. B. Sedej iz Števerjana v Italiji. Nasploh gre v Šentjakobskem gledališču za prvo tovrstno sodelovanje dveh velikih dramskih družin, kot si pravijo gledališčniki. Popolni tujci razpirajo sodobna pereča vprašanja v dobi pametnih telefonov, teh podaljškov človeških rok, ki skrivajo marsikatero skrivnost. Režiserka Jasmin Kovic je hkrati avtorica priredbe in prevoda dramskega besedila na podlagi istoimenskega filma Paola Genoveseja iz leta 2016. »Tekst je po mojem mnenju eden najboljših scenarijev v zadnjih desetih letih na italijanski filmski sceni. Že od vsega začetka mi je bil zelo pri srcu, hkrati pa je zelo aktualen. Naš cilj je bil predvsem prirediti zgodbo za odrske deske tako, da bo najbolje izpostavila odrske elemente, in hkrati ohraniti najboljše dramske in komične prvine iz originalnega teksta. Komedija govori o zelo različnih temah, med drugim o ljubezenskih odnosih in odnosih med prijatelji. Tekst je že sam po sebi zelo aktualen zato, ker običajne komedijske zaplete obravnava prek sodobne tehnologije, digitalizacije, telefonov in seveda problemov, ki jih digitalizacija prinaša v sodobni svet,« je pojasnila Jasmin Kovic.

Na željo gledališke ekipe, da bi spet poprijeli za tekst, ki bi zahteval številnejši ansambel, bo druga premiera nove sezone komedija Williama Shakespeara Mnogo hrupa za nič. V režiji Matjaža Šmalca, ki sodeluje z osemnajstčlansko igralsko zasedbo, so se Shakespeara lotili v sodobni in bolj feministični preobleki. »Kakor koli se sliši klišejsko, je lahko Shakespeare odprt in sodoben, kot so praktično vsi njegovi teksti, zato ga tudi vedno znova uprizarjajo. Pri tem tekstu je zelo zanimivo, kako je v duhu svojega časa precej šovinističen. Moški na koncu uredijo, da se stvari iztečejo, kot se morajo. To smo spremenili in dali poudarek na to, kaj se zgodi, ko ženske vodijo svet,« je povedal režiser o avtorskih intervencijah v scenariju.

Ljubitelji gledališča se bodo lahko v novi sezoni naužili še dveh komedij. Premiero bo doživela predstava pred tremi leti preminulega priznanega dramatika Dušana Jovanovića Življenje podeželskih plejbojev ali Tuje hočemo – svojega ne damo, ki nastaja v režiji ustvarjalca mlajše generacije Luka Marcena. Zgodba posteljnih naslad pod rjuhami, ljubosumja, skokov čez plot, trikov in zvijač razpira slutnjo izpraznjenega duha družbe. Druga komedija na sporedu nosi naslov Tri verzije življenja režiserke Ajde Valcl, ki je na letošnjih Dnevih komedije prejela nagrado za žlahtno režiserko, zdaj pa prvič sodeluje s Šentjakobskim gledališčem. Tako kot druge predstave se tudi ta loteva kompleksnosti medosebnih odnosov, kar igra predstavi skozi tri različice enega skupnega dogodka in subjektivnosti spomina. 

Priporočamo