Razstava Baušpil, ki bo do 9. novembra na ogled v Mali galeriji Banke Slovenije, temelji na magistrskem delu 26-letne Tasje Videmšek. Njena dela se opirajo na arhitekturno dediščino nemškega Bauhausa ter na Triadni balet Oskarja Schlemmerja, temelječ na osnovnih barvah in abstraktnih oblikah telesa, ki izhajajo iz otroških lesenih lutk. Razstava ne postavlja na ogled le tekstilnih izdelkov, temveč odpira pomembno temo povezovanja in izgradnje skupnega prostora. Tokrat sta se na razstavi povezali tekstilna in arhitekturna misel Tasje Videmšek in Urške Sadar.
Razstavo podprli z delavnicama
»Bauhaus je od nekdaj navdih za moje delo. Čeprav gre za kratko obdobje na začetku 20. stoletja, je imelo velik vpliv na oblikovanje, saj njegove sledi vidimo povsod. Sama sem se tega obdobja lotila na nekoliko igrivejši način,« je povedala Videmškova in pojasnila, da so v tej nemški šoli za oblikovanje in arhitekturo zelo poudarjali pomembnost proste igre za iskanje novih idej in razvoj ustvarjalnosti.
Da razstavlja v Mali galeriji Banke Slovenije, ni naključje, saj je po njenih besedah minimalistična že notranjost galerije. »V mislih imam kontrast surovih materialov in kovine. Prav tako pa prostor dopušča izvedbo delavnic, ki sem jih pripravila v okviru razstave. Prvo delavnico je razvila in vodila Urška Sadar, povezana je bila z razvijanjem mini prostorskih konstrukcij iz paličic in voska za oblikovanje. Sama pa sem za študente prvega letnika magistrskega študija pripravila in vodila ustvarjanje tako imenovanih vzorcev baušpil,« je povedala umetnica in dodala, da zadnja delavnica temelji na igrivem sestavljanju osnovnih likov, značilnih za to obdobje. »V obdobju Bauhausa so zelo poudarjali osnovne barve, nagibali so se h geometriji. Sledili so načelom preprostosti, funkcionalnosti in povezovanja umetnosti z vsakdanjim življenjem, kar sem prenesla v svoje delo in razvijala like z različnimi karakterji. Nastajati so začeli tudi vzorci in različne ilustracije,« je razložila in dodala, da se je povezala z arhitektko Urško Sadar, ki ji je pomagala pri postavitvi del v interjer. »Urška je dodala modularne konstrukcije s povezovalnimi elementi, izdelanimi s 3D-tiskom, ki omogočajo postavljanje različnih konstrukcij glede na prostor,« je opisala Videmškova.
Ideje najde v otroških slikanicah
Na prvi pogled se zdi razstavni prostor kot živahna in udobna otroška soba, čemur pritrjuje tudi sogovornica. »Lasersko so izdelane lutke in sestavljivi lučki iz kartona. Omenila bi še tekstilne izdelke, blazine z vzorci, mehke pajace in tekstilne stene. A bi dodala, da je interjer primeren tudi za odrasle.«
Morda je sredina delavnica prav zaradi vzdušja delovala izjemno sproščeno, igrivo. »To je bil tudi namen, saj si želim oblikovanje predstaviti prek igre. Kolegom sem želela pokazati, da lahko iz različnih okolij in stvari dobijo navdih. Poiščeš podobo in zgodbo gradiš naprej,« je povedala in dodala, da se po zamisli tudi sama kdaj zateče k otroškim slikanicam, všeč so ji ilustratorke družine Stupica in drugi. »Ni treba, da se zatečeš na internet.«
Udeležencem delavnice je predstavila proces dela ter jim razdelila barvni papir, škarje in lepilo. »Tudi sama se vsega lotim zelo spontano. Podobno kot tukaj s kolažiranjem ali pa zelo spontanim skiciranjem. Tudi like, ki se jim zadnje čase čedalje bolj posvečam, razvijam postopno. Počasi dodajam usta in oči, določim karakter, na koncu še kostum,« je povedala Tasja Videmšek in zainteresirano javnost povabila na vodenje po razstavi, ki bo to sredo, 30. oktobra, ob 15. uri. Vodenju se bo pridružila tudi arhitektka Urška Sadar.