Za prvo Mednarodno klavirsko tekmovanje je Festival Ljubljana k sodelovanju povabil ugledne mednarodne strokovnjake. Predsednica žirije je Dubravka Tomšič Srebotnjak, naša ugledna pianistka svetovnega slovesa. Izjemna umetnica je bila vrsto let članica žirij na številnih mednarodnih tekmovanjih po vsem svetu, zato ji izkušenj ne primanjkuje. »Resnično sem vesela, da bom doživela uresničitev res velikega mednarodnega pianističnega tekmovanja v Ljubljani. Poznamo denimo tekmovanje kraljice Elizabete v Bruslju ali Chopinovo v Varšavi, ki sta veliki tekmovanji, in da bomo primerljivi z njima, sem sama zelo vztrajala pri tem, da je repertoar zelo težak. Ponekod je teh tekmovanj preveč, denimo v Italiji ga ima skoraj vsak majhen kraj, kar je preveč in se vse skupaj razdrobi. Nekateri hodijo s tekmovanja na tekmovanje samo zato, da zaslužijo za študij. Mi tega nimamo in potrebujemo tekmovanje na državni ravni. Če bomo ohranjali kakovost in če bomo obveljali za pravične žirante – sama sem recimo sovražila tekmovanja, čeprav sem dobivala nagrade, ker sem se počutila kot na trgu – si bomo pridobili tudi potreben ugled. Danes mladi glasbeniki potrebujejo tekmovanja, saj le tako dobijo angažmaje in lahko gradijo kariero,« je dejala Tomšič-Srebotnjakova.

Umetniški vodja tekmovanja bo Epifanio Comis, izvrsten italijanski pianist, ki je že bil gost ljubljanskega festivala, sicer pa je dekan akademije za glasbo v Catanii in profesor številnih nagrajenih udeležencev svetovnih tekmovanj. »Ko smo se pred dvema letoma začeli pogovarjati o tekmovanju, sem takoj začutil, da gre za nekaj velikega, pomembnega za nas vse, če bomo le združili moči. Zakaj delamo še eno tekmovanje, ko je po svetu že toliko teh tekmovanj? Zmagovalci namreč pogosto – ne sicer vedno – dobijo nekaj koncertnih priložnosti, potem pa poniknejo.« Tega si ne želijo, zato se mu je zdelo izjemno pomembno, da je Festival Ljubljana pristopil tudi k urejanju nadaljnjih možnosti za njihovo kariero.

Šesta edicija Zimskega festivala

Sredi tekmovanja se bo začel tudi Zimski festival – 28. februarja ga bo odprl slavni tenorist Rolando Villazón, ki je po daljšem umiku s svetovnih odrov ponovno gost številnih koncertnih dvoran. Zdaj prihaja tudi k nam, z naborom opernih arij, spremljal pa ga bo Simfonični orkester RTV Slovenija pod vodstvom italijanskega dirigenta Alfonsa Scarana, šefa dirigenta Tajskega filharmoničnega orkestra.

Festival se bo nadaljeval 1. marca, ko se bosta kot solista s Slovenskim mladinskim orkestrom pod taktirko Žive Ploj Peršuh, tudi ustanoviteljice orkestra, predstavila violinist Robert Lakatoš in klarinetist Arthur Stockel. Naslednji dan bo za slovensko občinstvo zgodovinski, kajti poslušalo bo redko izvajano mogočno delo Hectorja Berlioza Rekviem v izvedbi razširjenega Orkestra Slovenske filharmonije in petih zborov (štirih domačih, v gosteh bo tudi Zbor Münchenske filharmonije), vse skupaj pod taktirko maestra Charlesa Dutoita. Direktor Slovenske filharmonije Matej Šarc je izpostavil, da so skladatelji »mašo za umrle« običajno pisali v svojih zrelih letih, Berlioz pa jo je skomponiral že pri sedemindvajsetih in jo zastavil zelo ambiciozno, z 800 nastopajočimi. Na odru bo 150 pevcev, Orkester Slovenske filharmonije se bo razširil s številnimi substituti, saj izvedba med drugim zahteva 16 pavk v parih, štiri gonge, štiri skupine trobil ... Edini vokalni solistični part, ki ga delo predvideva, so zaupali domačemu prvaku ljubljanske Opere, tenoristu Branku Robinšaku. Zimski festival se bo v isti dvorani 3. in 4. marca zaključil s finalnima večeroma prvega mednarodnega klavirskega tekmovanja.

Priporočamo