Za najboljši evropski film je bilo nominiranih 15 filmov, po pet celovečernih, dokumentarnih in animiranih celovečernih filmov. O dobitnikih evropskih filmskih nagrad je odločalo 5000 članov Evropske filmske akademije. Nagrade so podelili v soboto zvečer v Švici.

Film Emilia Pérez je pobral pet nagrad in je podobno kot lani Anatomija padca absolutni zmagovalec nagrad Evropske filmske akademije. Jacques Audiard, ki je prejel nagrade za najboljši evropski film, najboljšega režiserja in najboljšega scenarista, je ob podelitvi nagrade za scenarij šaljivo dejal: »Ne kličite me Jacques Audiard – kličite me Jacques Award.« Na letošnjem filmskem festivalu v Cannesu je film že prejel nagrado žirije. Tudi evropska nagrada za najboljšo igralko je pripadla Karli Sofii Gascon za glavno vlogo v Emilii Perez. Španska igralka je v začetku tega leta postala prva transspolna igralka, ki je prejela zlato palmo za najboljšo igralko.

Še peto nagrado pa je prejela Juliette Welfling za montažo filma, ki ga označujejo za intenzivno mešanico muzikala in telenovele.

Nagrada za najboljšega evropskega igralca je letos šla v roke Abouja Sangara za vlogo v filmu Souleymane's Story.

Za najboljši evropski dokumentarni film je bil izbran palestinsko-norveški dokumentarec Ni druge dežele v režiji Juvala Abrahama, Rachel Szor, Basla Adre in Hamdana Balala. Adra in Abraham sta se prek videopovezave zahvalila za nagrado. Ob tem je Adra povedal, da je težko slaviti nagrado, ko živiš pod okupacijo. »Zavoljo Palestincev v Gazi nam dajte, kar potrebujemo zdaj – premirje,« sta še dejala.

Wim Wenders in Isabella Rossellini za življenjsko delo

Evropsko nagrado za življenjski dosežek je v Kulturnem in kongresnem centru v Luzernu med več kot triurno prireditvijo prejel nemški filmski ustvarjalec Wim Wenders, za evropski dosežek v svetovni kinematografiji pa italijanska in ameriška igralka Isabella Rossellini. Oba sta nagrado prejela ob stoječih ovacijah občinstva.

»V več kot petih desetletjih je ustvaril arhitekture v času, ki se ti vtisnejo v spomin. Gibljive podobe, enkrat videne, nikoli pozabljene. Prizor z ogledalom v filmu Pariz, Teksas. Angeli, ki poslušajo misli ljudi, v Nebu nad Berlinom, pokrajina v filmu Do konca sveta, svetloba v Hotelu za milijon dolarjev. Hirayam, ki zjutraj najprej pogleda v nebo, v Popolnih dneh,« je nagrajenca počastila predsednica EFA Juliette Binoche. Wenders je ob prejemu nagrade povedal, da je potreboval dolgo časa, da je doumel, da za ustvarjanje filmov ni treba biti genij, ampak je pomembno predvsem zavedanje, da je film večji od tebe. Zavzel se je tudi, da bi evropska kinematografija znova zasijala.

Isabella Rossellini je bila nad nagrado vidno ganjena in hvaležna, ob podelitvi pa je dejala, da je bila »motor mojega življenja radovednost in gorivo za ta motor je smeh, zabava«.

Priporočamo